Premda je glavna svrha prosvjeda bilo sprječavanje prolaza katamarana Dubravka, koji je u 6 sati krenuo iz Jelse za Split, on je jutros ipak nesmetano prošao. No, katamaran Dubravka iz Jelse morao je usporiti, a trajekt Dubrovnik, koji plovi na dužobalnoj liniji Rijeka - Dubrovnik, čak je u jednom trenutku morao stati.
Predstavnik Prosvjednog odbora Mirko Terzić izjavio je kako prosvjed protječe sukladno najavama i da su brodovi mogli "birati da prođu otežano ili da idu slobodno oko Šolte".
Lučki kapetan iz Splita Boris Matošić rekao je da su prosvjednici postupili suprotno Pravilniku o lukama jer nisu prijavili niti dobili odobrenje za aktivnost na moru. Najavio je podnošenje prekršajnih prijava protiv vlasnika ih brodica koje su jutros popisali.
Lučka kapetanija uredovala je s dva svoja i tri policijska plovila.
Prosvjednici su, inače, najavili kako će u prvom tjednu prosvjeda blokadu provoditi svaki drugi ili treći dan po pet sati, i to dva i pol sata prijepodne i isto toliko poslijepodne. Ako u roku od sedam dana ne bude postignut dogovor, to jest, ako katamaran ne počne pristajati u Milnu, najavljuju da će morski prolaz na najužem dijelu između Brača i Šolte blokirati čeličnim sajlama i konopcima.
Terzić je, međutim, kazao kako se nada da to neće biti potrebno.
Predstavnici Županije splitsko - dalmatinske, koja je mjerodavna za raspisivanje koncesije na toj liniji i određivanje broja i mjesta pristajanja, više su puta isticali kako, iako se u načelu slažu s mještanima Milne, za ovu godinu nema mogućnosti za uključivanje toga mjesta u svakodnevnu katamaransku liniju Split - Bol - Jelsa. No napominju da se o tome može i sad početi razgovarati s predstavnicima Općine Milna.
Podsjećaju i da je Milna je sa Splitom drugim katamaranom povezana četiri puta tjedno te da troškove te linije subvencionira Županija.
Koncesionar na liniji Split - Bol - Jelsa, riječka Jadrolinija, ističe kako bi dodavanje još jednog mjesta u njezin plovidbeni red za više od pola sata produžilo putovanje na toj relaciji između kopna i otoka Brača i Hvara, pa to više ne bi bila brzobrodska linija. Jedino je rješenje, smatraju u Jadroliniji, "pojačati" liniju Split - Milna.
(Hina) xdstr yjn