Strani mediji: Rimac prodao samo 50 od planiranih 150 Nevera. Neće ih više raditi

Ilustracija: Shutterstock

Rimac nije prodao svih 150 primjeraka svoje Nevere, a njena zamjena vjerojatno neće biti električno vozilo, piše Autocar u svom tekstu koji nosi naslov "Rimac vrlo vjerojatno neće proizvesti još jedan električni hiperauto".

> Rimac u godinu dana nije prodao nijednu Neveru?

Taj članak prenose i drugi mediji poput Carscoopsa koji u naslovu naglašava kako je Rimac rekao da je pala potražnja za električnim autima jer ljudi žele benzince.

Već se naširoko izvještava o smanjenju potražnje za električnim automobilima u posljednjih nekoliko mjeseci, ali Rimac za slabu prodaju Nevere djelomično krivi masovno tržište električnih vozila te pokušaje vlada i regulatora da na tržište proguraju čišće automobile. To je zanimljivo mišljenje nekoga za koga biste mislili da se zalaže za širenje i povećanje proizvodnje električnih utomobila, piše Carscoops.

"Elektrika je prije 7, 8 godina bila cool"

Nevera je predstavljena 2021. kao evolucija koncepta C_Two od 1888 konjskih snaga, s isporukama koje su krenule kasnije te godine i planiranom serijom od 150 vozila.  No Rimac Automobili još uvijek nisu prodali sve te Nevere, ističe Autocar, što šef firme Mate Rimac pripisuje padu potražnje za ultra high end električnim vozilima.

"Počeli smo razvijati Neveru 2016./2017. kada je elektrika bila cool", rekao je Rimac za Financial Times na konferenciji o budućnosti automobila u Londonu. 

Rimac: Guraju nam stvari koje ne želimo. Uvijek sam protiv toga

Od tada je, rekao je Rimac, tržišno okruženje evoluiralo, a ukusi su se mijenjali jer zakonodavci i glavni proizvođači automobila nastoje učiniti električne automobile mainstreamom.

“Regulatorna tijela i neki proizvođači originalne opreme toliko to guraju da se priča promijenila. Naturaju nam stvari koje ne želimo, pa se ljudi pomalo odmiču od cijele te prisilne primjene. Uvijek sam protiv toga. Mislim da se sve mora temeljiti na dobrim karakteristikama. Stoga proizvod mora biti bolji”, objasnio je Rimac.

"Tada smo mislili da će električni auti biti cool za nekoliko godina"

Nevera je djelomično razvijena kao pokazatelj onoga što se može postići s motorima i baterijama u doba kada je ta tehnologija još bila u povoju i glavni proizvođači su je tek trebali u potpunosti prihvatiti i pokrenuti.

“U to vrijeme mislili smo da će električni automobili biti cool u roku od nekoliko godina - najbolji automobili ili s najboljim performansama i tako dalje. Sada primjećujemo da se ljudi na vrhu ovog sektora žele razlikovati kako elektrifikacija postaje mainstream”, kaže Rimac.

To se uglavnom očituje u želji za analognom tehnologijom i pogonima s unutarnjim izgaranjem, sugerirao je, koristeći analogiju da vrhunski analogni satovi zahtijevaju nekoliko puta više novca od sposobnijih i popularnijih pametnih satova.

"Imamo tržište za Neveru"

"Apple Watch je sve bolji. Može još 1000 stvari, puno je precizniji, može mjeriti otkucaje srca. Ali nitko ne bi platio 200.000 dolara za Apple Watch", kaže Rimac.

"Imamo tržište za Neveru, a to je najprodavaniji električni hiperautomobil. Već smo isporučili više od 50 automobila od ukupno 150."

Dodao je da "da su radili električni Bugatti, prodali bi ih određenu količinu, sigurno, zbog marke", ali ta količina ne bi bila "ni blizu" procijenjenoj količini prodanih komada.

Rimac je rekao da ne vidi povratak potražnje za električnim hiperautomobilima jer, dok će u segmentima mainstream automobila biti malo prevladavajuća lojalnost prema pojedinačnim markama i tehnologijama pogona, segmenti automobila visoke klase zahtijevaju visoku razinu diferencijacije i "analogne" privlačnosti.

"Radi se o tome da pružamo jedinstveno iskustvo"

"Mislim da postoji niša za stvari koje se ne mogu raditi s motorom s unutarnjim izgaranjem", rekao je Rimac. "Ne radi se o tome da budemo električni; radi se o tome da radimo stvari koje drugi automobili ne mogu i da pružamo jedinstveno iskustvo."

Rimac je nedavno otkrio Autocaru da njegova firma istražuje može li njegov sljedeći automobil koristiti revolucionarnu tehnologiju nanocijevi, pri čemu se kemijski različita tekuća goriva mogu koristiti za proizvodnju električne energije za pogon motora, čime se ukida konvencionalni raspored baterija.

"Rimac nije isključivo električan, on radi sve što je najuzbudljivije u tom trenutku", rekao je, navodeći LPG, vodik, pa čak i dizel kao potencijalna goriva koja bi se mogla koristiti u ovoj postavci.

"Razvili smo novi V16 motor i želimo ga koristiti neko vrijeme"

U međuvremenu je rekao da ne vidi nikakav razlog da Bugatti, koji je Rimac kupio od Volkswagen grupe 2021., prestane prodavati aute s unutarnjim izgaranjem u skoroj budućnosti.

"Razvili smo novi V16 motor, i želimo koristiti taj motor neko vrijeme, a možda i neke druge motore, i ne vidim razlog zašto bi to bilo nemoguće."

Pročitajte više