Treba li Hrvatskoj zaista 12 aviona dok se ekonomija raspada?

Foto: Index/EPA

DVA MJESECA ove godine tri četvrtine države nije ama baš ništa radilo; zatvorene su bile trgovine svime osim namirnicama i medicinskim potrepštinama, restorani, u hotelima se umjesto gostiju skupljala paučina, prijevoznicima su autobusi stajali na parkiralištima, u pandemijskom strahu bio je zabranjen čak i rekreativni ribolov da se valjda ribiči ne bi zarazili od štuka ili lubina. Čak su i uhljebi koji uglavnom ionako ne rade ništa to ništa radili od kuće. 

Godišnji pad od 10 posto

Posljedica je pad BDP-a u drugom kvartalu, za ministre koji ne znaju što je drugi kvartal – to vam je razdoblje od početka travnja do kraja lipnja – iznosio je stravičnih 15 posto. Projekcija ukupnog pada do kraja ove godine iznosi nešto manje od 10 posto. 

Hrvatski BDP prošlih je godina rastao između dva i pol i tri posto godišnje što znači da nas je 2020. godina i sve nevolje koje je donijela vratila tri ili četiri godine unatrag. U 2016. u kojoj smo se tek počeli ozbiljnije oporavljati od velike financijske krize 2008. i 2009. godine. U godini u kojoj je sve padalo rasla je samo državna potrošnja. Netko, razumljivo, mora pržiti sav taj novac koji nemamo.

Iz prsta isisan rast u 2021.

Zaneseni iz prsta isisanom procjenom da će hrvatsko gospodarstvo u 2021. godini rasti po stopi višoj od 6 posto, u vladi su zaključili da se to silno bogatstvo negdje mora potrošiti. U 2021. ćemo prema predviđanjima vladajućih, koja su utemeljena na vrlo nadobudnoj ideji da će se pandemija zaustaviti, a život se vratiti na staro, nadoknaditi malo više od polovice gubitka iz ove godine što znači da ćemo biti negdje u 2018. ili na početku 2019. 

Kupovina aviona kao ritual cargo kulta

Što se u to vrijeme događalo? Kupovali su se vojni avioni. Što Hrvatska radi sada, kada joj je gospodarstvo vitalno kao pacijent na respiratoru? Pa kupuje vojne avione. Potpuno logično, zar ne?

U najboljoj maniri rituala cargo kultova hrvatska vlada zaključuje da bogate zemlje kupuju i obnavljaju ratno zrakoplovstvo. Prema tome, ako žele da Hrvatska bude bogata i uspješna, moraju kupiti nadzvučne vojne avione. Koliko? 12 komada. Kakvih? Može i novih i polovnih, svejedno. Bitno je samo da im limarija drži sivu boju i da s njih baš ne otpadaju insignije Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Stari MiG-ovi 21 na sebi nose ili su nosili romantične nazive poput Osvetnik Dubrovnika ili Osvetnik Vukovara. Ovi novi mogli bi se zvati Plenkijev žalac, Marićev dug ili ako se hoće biti malo tajanstveniji, ali i odati počast bivšem ministru obrane Damiru Krstičeviću koji avione nije uspio kupiti, jedan od njih bi se mogao zvati Elokvent.

Plenkijev žalac začepit će usta mrziteljima

Kada Plenkijev žalac ili Elokvent u brišućem letu progrmi iznad kninske tvrđave ili iznad srušenih zagrebačkih ulica probije zvučni zid, i usput otrgne još nešto žbuke u neobnovljenim zgradama, svakom će poštenom Hrvatu i Hrvatici od ponosa zaigrati srce i načas će zaboraviti na prazan želudac. A svakom onom mrzitelju svega hrvatskog koji već godinama upozorava da vlada proračunski novac sumanuto baca iz helikoptera moći će se lijepo odgovoriti: “Ne laži.” Ne baca se iz helikoptera na zemlju, nego se sa zemlje baca u vis, u vojne avione.

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa kako bismo smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost vlastitih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala

Pročitajte više