U Hrvatskoj rapidno pao broj prodanih dizelaša

Foto: Igor Soban/PIXSELL

U HRVATSKOJ su u prva tri mjeseca ove godine prodana 9763 nova putnička vozila, što je 7.2 posto manje nego u istom razdoblju lani, kada ih je prodano 10.519, dok su samo u ožujku prodana 3882 nova vozila, što je pad od 6.8 posto, podaci su Promocije plus.

U dosadašnjem dijelu godine najviše novih vozila prodala je Škoda, njih 1068, pa taj proizvođač ima udjel od 10.9 posto u ukupnoj prodaji. Slijedi Volkswagen, iz istog koncerna, s 918 prodanih vozila i udjelom od 9.4 posto, dok je treća Kia s 838 prodanih vozila i udjelom od 8.5 posto. Udjel od 6.6 posto u ukupnoj prodaji novih auta u Hrvatskoj ima Toyota sa 642 prodana vozila te Hyundai, koji ih je prodao tek sedam manje.   

Hyundai, međutim, ima najprodavaniji model u ožujku - njegov Tucson kupilo je 125 vozača. Samo četiri vozila manje odabrali su kupci Opela Mokke, dok je Kiju XCeed odabralo njih 113. Više od stotinu prodanih vozila, točnije 107, ima još i Dacia sa svojim modelom Sandero.

Većina su benzinci

Od svih prodanih vozila, više od polovine bili su benzinci, njih 4987 ili 51.1 posto. S druge strane, i dalje rapidno pada broj prodanih novih dizelaša - u dosadašnjem dijelu godine prodano ih je 1920, odnosno tek 19.7 posto od ukupnog broja. Jedan od razloga je i skupi dizel, koji je godinama bio dosta jeftiniji od benzina, a sada ga je premašio po cijeni.

Manja prodaja dizelaša djelomično se kompenzira sve većim udjelom hibrida tako da je u od siječnja do kraja ožujka hibridni pogon odabrao 2231 kupac ili 22.9 posto. Nadalje, vozila na plinski pogon prodano je 375 odnosno 3.8 posto, a električnih auta svega 250 ili 2.6 posto. 

Pročitajte više