U Kini su online modeli za žensko donje rublje muškarci, ženama zabranjeno

Screenshot: Douyin

OBUKAVŠI komad svilenog donjeg rublja, kineski muški model pleše u ritmu tijekom prijenosa na Douyinu, jednoj od najpopularnijih kineskih platformi za dijeljenje videa. Njegova manekenska izvedba najnovija je ilustracija poduzetničke inovacije koja je ponekad potrebna da se zaobiđe rigorozna kineska internetska cenzura, u ovom slučaju protiv trgovaca koji prodaju žensko donje rublje online, piše CNN.

Kinezi cenzuriraju ženske modele

Kina primjenjuje jedan od najstrožih režima cenzure na svijetu, s iskustvom u blokiranju ne samo politički osjetljivih informacija, već i slika ženskih tijela koja se smatraju marginalno starinskima. Nekoliko tvrtki specijaliziranih za prodaju donjeg rublja putem prijenosa uživo prekinuto je nakon što su predstavili ženski model, a njihovo suočavanje s internetskom cenzurom izašlo je na vidjelo u siječnju. Otuda upotreba muškaraca umjesto toga.

Na jednom od prodajnih kanala vidi se muškarac odjeven u crno donje rublje kako stoji pokraj lutke koja pokazuje sličnu odjeću, na nečemu što izgleda kao snimka zaslona prijenosa uživo na Alibabi (BABA) Taobao Live, streaming platformi za diva e-trgovine. Na drugoj slici, drugi muški model obukao je ružičastu slip haljinu i svilenkasti šal, ukrašen trakama za glavu s mačjim ušima.

"Ovo nije sarkazam, svi ozbiljno poštuju pravila"

U jednom isječku uživo, koji su prenijeli brojni državni mediji, vlasnik internetskog pothvata rekao je da jednostavno pokušava igrati na sigurno.

"Ovo nije pokušaj sarkazma. Svi su vrlo ozbiljni u pogledu poštivanja pravila", rekao je čovjek koji se predstavio kao Xu. Pojava modela za muško donje rublje izazvala je pomiješana mišljenja na internetu u Kini, od veselja i ljutnje do nevoljkog prihvaćanja.

"Dakle, što trebam učiniti ako želim promovirati i izložiti donje rublje u prijenosu uživo? Vrlo je jednostavno, nađite muškarca koji će to nositi", glasio je jedan komentar na kineskoj stranici Weibo. Inače, prodaja proizvoda putem prijenosa uživo je industrija vrijedna više milijardi dolara, a dobila je veliki poticaj tijekom tri godine strogih karantena zbog koronavirusa.

Pročitajte više