Evo zašto je hakerski napad na britansku poštu doveo vlasnike tvrtki u probleme

Ilustracija: Shutterstock

BRITANSKA multinacionalna poštanska i kurirska tvrtka Royal Mail je prošlog tjedna zatražila od kupaca da prestanu slati pisma i pakete u inozemstvo nakon što su doživjeli hakerski napad.

To je utjecalo na sustav koji Royal Mail koristi za pripremu pošte za slanje u inozemstvo te praćenje pošiljaka u inozemstvu.

Zato ljudi poput Davida MacDonalda, vlasnika tvrtke Blue Sky Vinyl, ne znaju kad bi isporuka naručenih paketa trebala doći do njihovih klijenata u inozemstvu. "Nemam pojma kada će se isporuka nastaviti", rekao je za BBC.

Problem se prvi put pojavio u utorak 10. siječnja, a kupci su sljedeći dan obaviješteni o problemu.

Nije poznato kada će Royal Mail riješiti problem

Royal Mail je kupcima poručio da radi 24 sata dnevno na rješavanju problema. No poduzetnik MacDonald kaže da je razočaran nedostatkom redovitih ažuriranja o problemu jer je njegov posao u zastoju.

"Nema naznaka kada će se stvari popraviti. To može biti za tjedan, za mjesec ili za šest mjeseci. Ako će to biti jedan mjesec ili šest mjeseci, onda bi bilo dobro da mi kao vlasnici malih poduzeća donesemo određene odluke kojima možemo prevladati ovu prepreku", rekao je poduzetnik za BBC.

Oko 45 posto poslovanja Blue Sky Vinyla dolazi iz inozemstva, što uključuje Australiju, Novi Zeland, Singapur, Japan i Kinu. Kupaca ima čak i u Ukrajini, ali MacDonald je nedavno morao objasniti ukrajinskom kupcu zašto je njegova narudžba odgođena. "Rekao je da će biti strpljiv i čekati", kaže poduzetnik.

Poduzetnici frustrirani

Iz Royal Maila kažu da razumiju koliko je ova situacija frustrirajuća za njihove klijente te se ispričavaju zbog prekida isporuka. No samo tjedan dana je u biznisu vrlo dugo. Tvrtke kažu da kašnjenje međunarodnih pošiljki pogoršava probleme s kojima se suočavaju od prije Božića kada su radnici Royal Maila krenuli štrajkati.

"Dajemo povrat novca za pakete koji nisu stigli, a poslani su u studenom, a sustav povrata novca za Royal Mail radi brzinom puža", govori MacDonald za BBC.

Andrew Bradley, vlasnik obiteljske tvrtke Lello Living, koja proizvodi razne printove, okvire za slike i druge stvari za uređenje doma, kaže da je ovo samo jedan od problema Royal Maila. 

"I prije hakerskog napada su neki međunarodni kupci čekali pakete više od mjesec dana. U ovom trenutku samo pokušavam umiriti kupce. No kao malom poduzetniku ruke su mi vezane. Kada je paket poslan, ja ga ne mogu dobiti natrag jer on samo tamo stoji.

Skupo je poslati zamjenu, pogotovo za moju tvrtku koja proizvodi personalizirane predmete. Puno prodajemo na web stranicama kao što je Etsy i vidimo recenzije s jednom ili dvije zvjezdice. Trenutno većina ljudi ima razumijevanja i strpljenja, ali vidimo da strpljenje počinje nestajati", rekao je Bradley.

"Morala sam vratiti novac za nekoliko narudžbi"

Simon Thompson, izvršni direktor Royal Maila, vjerojatno će se suočiti s pitanjima o tome kako je tvrtka odgovorila na napad u utorak kada se pojavi pred zastupnicima u Odboru za poslovnu, energetsku i industrijsku strategiju.

Ilustratorica Danielle English, koja svoje radove prodaje u inozemstvu pa ih mora slati Royal Mailom, kaže da je ovo što se događa s pošiljkama financijski utjecalo na nju.

"Upravo sam danas morala vratiti novac za nekoliko narudžbi napravljenih tijekom vikenda koje sada ne mogu ispuniti, a rekla bih da je oko 70 posto njih bilo međunarodno", kaže ona za BBC.

English kaže da daje sve od sebe kako bi svoje klijente informirala o novostima, ali da su informacije ograničene.

"Ne želim ih tjerati da predugo čekaju jer ne želim da pomisle da nisam legalan posao jer ne šaljem njihovu narudžbu, ali postoji toliko toga što im stvarno mogu reći", komentirala je ilustratorica.
 

Pročitajte više