NA BMW seriji 5 više se ne može otvoriti stražnje staklo, evo i zašto

Foto: BMW

JOŠ od legendarne kamatarke BMW je na svojim karavanima nudio koristan dodatak koji su mnogi rado koristili. 

Zasebno otvaranje stražnjeg stakla bez potrebe podizanja poklopca prtljažnika je koristan dodatak, kako u gradskim uvjetima tako i na putovanjima. I dok na uskim parkirnim mjestima omogućava pristup prtljažniku bez potrebe podizanja velikog poklopca, gotovo jednako koristan dodatak pokazao se i na putovanjima.

Primjerice, pri odlasku na godišnji odmor, kad ste natrpani preko same police, otvaranjem stakla još uvijek imate pristup teretnom prostoru bez bojazni da ćete morati podizati cijeli poklopac prtljažnika i tako riskirati da se prtljaga prospe po parkingu. 

Ne više, jer nakon E34, E39, E61, F11 i G31 ovaj dodatak BMW više ne nudi na svojem karavanu. Na G61 je nedostupan, a sad je poznat i razlog. Alexander Schmuck iz BMW-a je za Motor1 otkrio razlog ukidanja ovog za mnoge korisnog dodatka: 

"Razlog zašto se stražnji prozor ne otvara odvojeno ima veze s vitkim, sportskim, aerodinamičnim dizajnom stražnjeg kraja vozila i kosom linijom krova. Ubacivanje mehanizma za zasebno otvaranje prozora na vratima prtljažnika bilo bi na uštrb unutarnjeg volumena u području prtljažnika." 

 

Prevedeno, u BMW-u su zaključili kako bi ugradnja ovog sustava utjecala na formu vozila i istovremeno uzela dragocjene centimetre i litre u prtljažniku. Nekako smo dojma da ima puno onih spremnih da se odreknu manjeg dijela od 570 litara osnovnog korisnog volumena prtljažnika. 

Potpuno neočekivano, posebno nakon što su iz BMW-a obavijestili kako na petici neće biti razlike u volumenu prtljažnika ovisno o tipu pogona. Mogao bi se steći dojam kako je BMW ovakvu odluku donio iz nekog logičnijeg razloga, kao što je možda rezanje troškova ili se radi o dodatku koji BMW-ovi poklonici ne žele. 
Za utjehu recimo kako manja serija 3 uključujući M3 Touring ovaj dodatak još uvijek ima. 

Pročitajte više