BMW-ov unikat s V16 se vratio. Evo gdje ga možete vidjeti

Foto: Facebook/BMW Classic

SERIJA 7 generacije E32 i E38 je sama po sebi poseban automobil, posebno u izvedbi s V12 motorom. Ovo je ipak nekoliko koraka više.

Serija 7 pokretana moćnim V16 motorom može se vidjeti do 7. travnja na Techno-Classica Essen showu. Bolji poznavatelji uočit će da to nije onaj Goldfisch s fotografija gdje je ulogu domaćina dala serija E32. Da, postoji još jedan primjerak temeljen na elementima novije E38 generacije.

 

Objavljuje Michael P. FreseČetvrtak, 4. travnja 2024.

Ovaj je prototip proizveden 1990. godine, četiri godine prije premijere E38. Prema dostupnim informacijama, motor ovdje razvija tek 350 KS, pedesetak više od komercijaliziranog V12. I sada ga je BMW prvi put pokazao javnosti.

 

It's a never-before-seen BMW 750iL V16 Goldfisch! Come and see the public debut of this one-off prototype, in Hall 6 of...

Objavljuje BMW Group ClassicČetvrtak, 4. travnja 2024.

BMW je krajem 1980-ih krenuo u razvoj novog motora. Baza je bio M70 V12 motor. Išlo se u oba smjera pa je uz minijaturni trocilindarski motor razvijen i veliki V16 motor. 1988. godine motor je ugrađen u produljenu seriju 7, a sve kako bi se provela detaljna testiranja.

>> Ovako je izgledao prvi i jedini BMW s V16 motorom

Motor je iz 6.7 litara davao 408 KS i 613 Nm, a u kombinaciji automatskog mjenjača 7-ici je pružao vrhunske performanse. Ipak, naknadno je u seriju 8 ugrađena jača verzija V12 motora s 380 KS, što je potrebu za instalacijom V16 motora učinilo nepotrebnom. I tu je priča o 310 kg teškom dragulju stala. Bar smo tako mislili sve do sada kad je BMW otkrio još jedan zanimljiv prototip s V16 motorom.

 

Pročitajte više