BMW je na sajmu automobila u Šangaju predstavio novu verziju koncepta Vision Driving Experience, evoluciju originalnog Vision Neue Klasse. Službeno nema opis električnog M3, ali jasno je da ovaj automobil pokazuje smjer u kojem ide budućnost sportskih električnih vozila.
Ovo je prvi put da automobil možemo vidjeti bez kamuflažne folije. Zato je tu posebna svjetleća boja, koja se puni na dnevnom svjetlu i svijetli u mraku. Tu je i UV reaktivni sloj za više dramatike, kao i naplatci koji će, zahvaljujući ovoj tehnologiji primjene svjetlosno osjetljivih pigmenata, svijetliti noću.
Dizajnerski, koncept dijeli mnoge elemente s prethodnim Vision Neue Klasse, ali s agresivnijim odbojnicima i aktivnom aerodinamikom. Posebnu pažnju privlače naplatci koji mijenjaju boju – zeleni pri ubrzanju, plavi pri regeneraciji energije i narančasti pri kočenju.
U središtu koncepta nalazi se tzv. “Heart of Joy” – napredni softverski sustav koji upravlja voznom dinamikom, kočenjem, regeneracijom energije i upravljanjem. Upravo će ovaj sustav biti implementiran u sve buduće električne modele BMW-a iz serije Neue Klasse, uključujući one iz M odjela.
No ono što je izazvalo najviše rasprava jest podatak o zakretnom momentu – nevjerojatnih 17.990 Nm. Iako ova brojka zvuči gotovo nevjerojatno, BMW ju samouvjereno spominje. Zahvaljujući aktivnoj aerodinamici automobil generira potisnu silu do 1.2 tone i bočnu silu do 3g, što je usporedivo s F1 bolidom.
Tijekom BMW-ove Brand Night večeri profesionalni vozači Jens Klingmann i Elias Hountondji demonstrirali su mogućnosti koncepta u vožnji pod noćnim svjetlima. Zahvaljujući pogonu s četiri motora i sustavu raspodjele okretnog momenta, automobil je pokazao impresivne sposobnosti upravljanja.
Iako je Vision Driving Experience isključivo razvojni koncept i nije predviđen za serijsku proizvodnju, njegov dizajn i tehnologija poslužit će kao temelj budućim modelima.
BMW planira do 2027. lansirati više od 40 novih i osvježenih modela, a prvi među njima bit će potpuno električni SUV iX3, čija se proizvodnja očekuje do kraja ove godine u tvornici u Debrecenu u susjednoj Mađarskoj. Godinu kasnije stiže i električna limuzina koja će najvjerojatnije nositi oznaku i3, pozicionirana kao električna alternativa seriji 3.
Za ljubitelje sportskih limuzina ovo znači da je dolazak električnog M3 ili nečeg sličnog sve izvjesniji.