Totalni zaokret u Mazdi. Zbogom gumbima, najprodavaniji model dobiva masivni ekran

Foto: Mazda

Mazda, proizvođač koji se godinama opirao trendu divovskih ekrana i kabina bez tipki, napravio je potpuni zaokret. Novi CX-5, uvjerljivo najprodavaniji model u Mazdinoj ponudi, odbacuje taktilne kontrole u korist masivnih zaslona osjetljivih na dodir, čime se priklanja filozofiji koju je dugo izbjegavao, piše Carscoops.

Dugo se Mazda držala uvjerenja da fizičke kontrole i zasloni koji nisu osjetljivi na dodir nude sigurnije i intuitivnije iskustvo vožnje. Čini se da je ta era završila. Svaki CX-5 za 2026. standardno će dolaziti s 12.9-inčnim zaslonom, dok će bogatije opremljeni modeli imati još veći, 15.6-inčni ekran - nešto veći čak i od onog u Tesli Model 3.

Iz unutrašnjosti je nestao poznati Mazdin rotacijski kontroler, koji je bio simbol filozofije usmjerene na vozača. Uklonjena je i zasebna ploča za klimatizaciju, a sve se kontrole sada nalaze unutar infotainment sustava.

Glasovna kontrola i Google integracija

Ovaj potez zasigurno će biti kontroverzan. Prema Matthewu Valbueni, voditelju projekta za tehnologije u vozilima u Mazdi, tvrtka vjeruje da je najvažnije da vozač ostane usredotočen na vožnju. Mazda tvrdi da želi smanjiti vizualne, ručne i kognitivne smetnje, a očito smatra da je 15.6-inčni zaslon pravi put do toga.

Novi infotainment sustav uključuje Googleovu integraciju i Gemini sustav glasovnog upravljanja, što omogućuje jednostavne prilagodbe bez skidanja pogleda s ceste. CX-5 također standardno dolazi s Google Kartama i pristupom Trgovini Play za instalaciju aplikacija poput YouTubea.

"Naš cilj s CX-5 za 2026. bio je učiniti tehnologiju jednostavnom za korištenje, istovremeno držeći vozača usredotočenim na cestu", kaže Valbuena. "Mnogo istraživanja i testiranja uloženo je u razvoj Mazdinog najnovijeg infotainment sustava, i vjerujemo da je dobro pozicioniran da se čini poznatim načinu na koji korisnici komuniciraju s uređajima sličnim pametnim telefonima", dodao je.

Sve na dohvat ruke

Mazda je za novi CX-5 dizajnirala i novi upravljač. Ideja je bila postaviti što više kontrola izravno na njega, osiguravajući da vozači mogu držati obje ruke na volanu. Tipke s lijeve strane prvenstveno služe za audio sustav i prebacivanje prikaza na instrumentnoj ploči, dok se s desne strane nalaze kontrole za sustave pomoći vozaču, poput radarskog tempomata.

Ostaje za vidjeti kako će Mazdini kupci reagirati na ovo rješenje, koje će se vjerojatno proširiti i na buduće modele. Zanimljivo je da se neke tvrtke, poput VW-a, povlače od pretjerane posvećenosti ekranima i haptičkim kontrolama. Nedavno je i novi Subaru Outback predstavljen s manjim zaslonom i odvojenom pločom za kontrolu klime, za razliku od starog modela koji je važne funkcije preselio na ekran.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.