Na Festivalu brzine bila su sva najpoznatija imena, ali svi govore o ovom autiću

Foto: McMurtry Automotive/YouTube

KAD su staza i zavoji u pitanju, Volkswagen ID.R nema konkurenciju, bilo konvencionalnu ili električnu. Bar do sada jer prvi pojas mu je oteo malo poznati McMurtry Spéirling.

O ovom bolidu smo već pisali kad smo kao najveću novost istaknuli povratak sustava ventilatora koji povećavaju potisnu silu automobila, baš kao na pomalo zaboravljenom F1 bolidu s kraja 1970-ih, Brabhamu BT46B, ali i najnovijem remek-djelu Gordona Murrayja T.50. Ideja fan-cara je očito nenadmašna jer osim pogona ništa drugo ne utječe toliko na brzinu kao ovako nametnuto držanje ceste. Osim toga, tu je ogromna snaga u džepnom izdanju izuzetno male mase, pa su stvoreni svi preduvjeti da se pokuša nemoguće – oboriti rekord uspona u Goodwoodu. 

>> VIDEO Ovaj mali auto brži je i od Nevere, ne može ga stići ni bolid Formule 1

Zvučalo je nemoguće jer je 39.9 sekundi Volkswagenove električne rakete bilo strahovit napredak u odnosu na sve do tada viđeno na kotačima. McMurtry Spéirling i F1 pilot Max Chilton su već u subotu na treningu postigli vrijeme od 40.056 sekundi. A onda u nedjelju pravo iznenađenje, gotovo sekundu bolji rezultat od Volkswagena – 39.08 s.

S više potisne sile od Formule 1, ovaj ni tonu težak bolid od 1000 KS doslovno je letio stazom. Pogledajte video i uvjerite se sami. 

 

Pročitajte više