OX je vozilo iz kutije koje možete sami složiti

 Foto: GVT

IAKO kitovi za slaganje vozila nisu novost, OX je prvo vozilo pakirano u tzv flat-pack standardu, a za njegovo ponovno sastavljanje dovoljno je pola dana. 
 
U industriji namještaja praktični sustav pakiranja namještaja u plosnate kompaktne kutije je svojevrsni standard, a zahvaljujući britanskoj tvrtki isti princip mogao bi postati popularan i u određenim granama autoindustrije. 
 
 
Global Vehicle Trust predstavlja OX, radno vozilo velikih mogućnosti i visoke doze praktičnosti. A tu ne mislimo samo na njegovu uporabnu vrijednost, već i na mogućnost prijevoza do kupca. U GVT-u kažu da će OX tri radnika rastaviti na sastavne dijelove u šest sati, a jednom rastavljeni zauzimaju minimalnu količinu prostora. Primjera radi, čak šest primjeraka ovog vozila može se pohraniti u jedan standardni kontejner od 40 stopa. 
 
A pritom valja imati na umu da se radi o 4,3 metara dugom vozilu s tri sjedala i nosivošću od čak 1.900 kg, odnosno tovarnim prostorom od oko 7 kubika. Prevedeno, u tovarni prostor možete bez problema ugurati 13 osoba, i to prema EU standardima, odnosno tri palete tereta. Kako je isto namijenjeno zemljama u razvoju bez razvijene mreže asfaltnih cesta, radi se o vozilu odličnih terenskih sposobnosti. Osim toga, Ox može prijeći vodene prepreke visine 1.300 mm.
 
 
Iza impresivnih voznih svojstava stoji Gordon Murray, legenda automobilske industrije i autor jednog od najboljih sportskih automobila u svijetu, McLarena F1. Stoga ne čudi što je vozač smješten u sredini, baš kao na F1. Šalu na stranu, ovaj dizajn je sam sebi svrha, pa tako OX može prometovati na svim cestama svijeta, bez obzira vozi li se lijevom ili desnom stranom. A ako zapne u pijesak nema problema, dovoljno je iskoristiti naslon sjedala i podmetnuti ga pod kotač. 
 
Ako se pitate kako ćete vozilo složiti u GVT-u kažu da to uopće nije problem. Tri osobe trebaju oko 12 sati da bi sklopile OX-a. To uključuje i pogon vozila kojeg čini Fordov 2.2 turbodizelski motor snage 100 KS kombiniran sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom. 
 
OX je duhovni nasljednik projekta Africar iz 1980-tih, a krajnji cilj je da po jedno vozilo dobije svako veće naselje u Africi. 

Pročitajte više