U ŠIREM centru Zagreba predstavio se novi Renault 5. Već sad možemo reći kako je ovo veliki povratak na scenu kultnog gradskog modela.
Renault je oduševio automobilski svijet kad je najavio povratak ovog modela. Samo se ovaj put Renault 5 vraća u život kao potpuno električni model, nasljeđujući duh legendarnog prethodnika koji je svojedobno pomogao milijunima obitelji u vrijeme naftne krize. Novi Renault 5 E-Tech electric dolazi kao smjelo, široko dostupno rješenje za suvremene društvene i okolišne izazove, po cijeni od 28.990 eura.
Priča o ponovnom rođenju Renaulta 5 počela je inspiriranom narančastom maketom, nakon čega je slijedio razvoj koji je trajao tri umjesto uobičajene četiri godine. Proizvodi se u Francuskoj, u kompleksu ElectriCity na sjeveru zemlje, u okviru lokalnog ekosustava u kojem je 75% dobavljača u krugu od 300 km.
Dizajn novog modela spaja elemente iz tri prethodna modela: izgled originalnog Renaulta 5 i Supercinq te produljene lukove kotača i odvažan stav Renaulta 5 Turbo. Svjetlosni potpis sastoji se od dvaju pravokutnika zaobljenih kutova na prednjem odbojniku, dok struktura bočnih strana podsjeća na karakterističan oblik lukova originalnog modela. Sa samo 3,92 m duljine, Renault 5 E-Tech electric smješta se između Twinga i Clija, ali nudi velik međuosovinski razmak od 2,54 m.
Automobil će biti dostupan u pet boja, među kojima se ističu dvije kultne: žuta Pop i zelena Pop, izravno inspirirane prepoznatljivim bojama iz 1970-ih. Sve inačice dolaze s 18-inčnim naplatcima za zaokruživanje ove efektne dizajnerske priče.
Unutrašnjost Renaulta 5 E-Tech electric spaja retro elemente s modernim detaljima. Armaturna ploča ima dvorazinsku strukturu, a na najluksuznijoj razini opreme Iconic Cinq potpis "Renault 5" vidljiv je na vodoravnom umetku crne boje. Sjedala su dizajnirana prema modelu R5 Turbo s karakterističnim oblikom slova H. Presvlake na srednjoj razini opreme Techno izrađene su od trapera dobivenog recikliranjem plastičnih boca.
Unutrašnjost je opremljena 10,1-inčnom digitalnom instrumentnom pločom i 10-inčnim središnjim multimedijskim zaslonom s multimedijskim sustavom OpenR Link i ugrađenim Google uslugama. Grafičko sučelje u pop-art stilu moguće je personalizirati na više od 128 načina kombiniranjem različitih boja, gustoća i tekstura.
Unatoč kompaktnim dimenzijama, Renault 5 E-Tech electric nudi prostran interijer usporediv s Cliom pete generacije, zahvaljujući platformi AmpR Small i bateriji smještenoj ispod podnice. Prtljažnik od 326 litara stavlja ga na vrh segmenta električnih gradskih automobila.
Za upravljačem, Renault 5 E-Tech electric nudi potentan doživljaj vožnje zbog baterije i njenog niskog težišta te posebne konstrukcije šasije. Elektromotor snage 110 kW (150 KS) s okretnim momentom od 245 Nm omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8 sekundi, a maksimalna brzina je elektronički ograničena na 150 km/h. Velika litij-ionska baterija kapaciteta 52 kWh omogućuje doseg do 410 km prema WLTP standardu. Kasnije će biti dostupne i opcije s motorima od 90 kW i 70 kW u kombinaciji s baterijom od 40 kWh.
Zanimljiv je podatak koji otkriva još jednu sposobnost malog modela. Renault 5 E-Tech electric poseban je i po tome što je jedini električni automobil svoje klase koji može vući prikolicu težine do 500 kg, što dodatno potvrđuje njegovu svestranost.
U Hrvatskoj je ovaj model moguće već vidjeti u svim ovlaštenim Renault prodajnim salonima. Popularni R5 definitivno je veliki hit u najavi, s poticajima pogotovo.