Tehnološki napredak autoindustrije: Parkinzi pretijesni, a potrošnja goriva ne pada

Foto: Shutterstock, Mercedes

AUTOMOBILI su samo u ovom mileniju narasli za dva broja. 

Revija HAK navodi da su automobili proizvedeni u Europi danas u prosjeku 7 centimetara viši, 10 centimetara širi i 20 centimetara duži nego što su bili 2000. godine. Pritom unatoč napretku tehnologije i primjeni lakših materijala, s rastom dimenzija raste i masa vozila. 

Dimenzije i masa ključni problemi

Masa automobila prije je rasla prvenstveno zbog elemenata pasivne sigurnosti, a sada je porast mase posljedica ugradnje opreme i činjenice da se tržište fokusiralo na segment nezgrapnijih SUV vozila. Udio SUV-ova u prodaji u Europi porastao je s 3 posto u 2000. godini na 46 posto tržišta prošle godine, što je 5.2 milijuna novih SUV-ova i crossovera u jednoj godini.

Prema podacima francuske konzultantske kuće Inovev, prosječna masa automobila od 2000. godine porasla je za 20 posto, na oko 1.5 tona. Danas SUV-ovi čine 40 posto ukupnog prodajnog tržišta, a elektrificirana vozila 25 posto proizvodnje u Europi. 

Pogađate, rast dimenzija odrazio se na to da su parkirna mjesta ostala pretijesna. Standard iz prošlog stoljeća je oko 2.3 metra širine, a noviji parkinzi rade se širine 2.5 metara. Uzmemo li u obzir današnje mjere SUV-ova, jasno je kako je sve teže pravilno parkirati i manevrirati putnicima i prtljagom. 

>> Automobili su sve teži: Najteži BMW se približio masi od tri tone

Međutim, i masa vozila postaje sve veći problem. Tu ne mislimo samo na potrošnju goriva već na činjenicu da su pojedini električni automobili teži od 2.5 tona. Pomnoži li se to s brojem parkirnih mjesta u višeetažnim garažama, jasno je kako bi u budućnosti opterećenje moglo značajno rasti. A to znači i puno veće i skuplje probleme od pukog iscrtavanja širih parkirnih mjesta. 

Pročitajte više