Volkswagen otkriva što je potrebno da se proizvede električni auto od 20.000 eura

Foto: Volkswagen

VOLKSWAGEN je vrlo ozbiljan u nastojanjima da učini električni automobil dostupnijim. 

Konstantna optimizacija proizvodnje na troškovnoj strani već se godinama odvija na uniformizaciji i dijeljenju. Volkswagen je među prvima počeo na veliko dijeliti platforme među modelima i tako minimizirao troškove. Međutim, za proizvesti jeftini električni automobil potrebno je puno više. 

Prvi ključni faktor je baterija. Potrebno je izabrati optimalnu veličinu, odnosno kapacitet kako baterija s jedne strane ne bi bila preskupa i prevelika, a s druge kako bi pružala dovoljan doseg za svakodnevno korištenje. Tu nije isključen niti izbor neke jeftinije arhitekture same baterije. 

A kad smo kod arhitekture nagađa se da bi MEB platforma bila preskupa. Na ovaj model potrebno je gledati kao na globalni proizvod, a ne treba ni isključiti suradnju sa strateškim partnerima koji bi nosili dio tereta troškova razvoja i pripreme proizvodnje. 

Christian Vollmer, direktor proizvodnje Volkswagena, u nedavnom intervjuu za Automotive News istaknuo je drugi ključni faktor, a to je vrijeme potrebno za proizvodnju. On smatra kako nije bitna sama lokacija proizvodnje, pa tako spominje i južnu i istočnu Europu kao moguće pozicije proizvodnih pogona. 

Za njega je ključno vrijeme proizvodnje automobila. "Važno je da potrošite maksimalno 15 sati na njegovu izradu“, ističe Vollmer. Sasvim je jasno da optimizacija vremena proizvodnje ima dva bitna inputa, a to su automatizacija proizvodnog procesa i jednostavnost samog proizvoda. 

>> ID. 2all je prostran kao Golf, velik kao Polo i stajat će manje od 25.000 eura

Kad se sve zbroji ne čudi što u Volkswagenu pored Europe ozbiljno razmišljaju i o Indiji kao lokaciji gdje bi se mogao proizvoditi njihov prvi jeftini električni model. Kao što je šef Volkswagena Thomas Schäfer ranije rekao, obaveza je Volkswagena da stvori pristupačni električni automobil. Ako želi opravdati epitet "narodnog automobila", to će i učiniti. "To uopće nije laka stvar", zaključio je Schäfer.

Pročitajte više