9 zaboravljenih pjevačica: Gdje su nestale vladarice domaćih top-lista '90-ih

Screenshot: YouTube

CECILIJA, Anđela, Dolores, Marinella - ne zvoni vam? Čudno, jer upravo su se tako zvale vladarice domaćih top-lista devedesetih godina. U sjećanju i knjigama pop kulture zapisane su ostale Kasandra, Nikita i druge prepoznatljive zvijezde, ali iza njih je ostala čitava plejada solidnih, pa i odličnih pjevačica čije pjesme i danas znamo, ali lik i ime već odavno nisu dio glazbenih emisija ni kuloara.

Zrinka Milić
Prvo je pjevala u grupi Stijene, a onda se otisnula u solo karijeru, i to ponajviše zahvaljujući Zdenku Runjiću koji joj je ponudio svoje pjesme. Znao je legendarni Runjić što radi - s pjesmom "Srce od zlata" Zrinka je nastupila na njegovu festivalu Melodije hrvatskog Jadrana i preko noći postala nova zvijezda tada puno aktivnije zabavno-glazbene sekcije domaće estrade. Imala je Zrinka još hitova, poput "Tvoj mi osmijeh daje krila", zvali su je i novom Doris Dragović, ali smrt Zdenka Runjića promijenila je, uz još neke okolnosti, smjer njezine glazbene priče. Godine 2012. nastupila je na Splitskom festivalu, ali bez većeg odjeka kod šire javnosti. Danas je ponosna mama o čijim vrhovima top-lista i velikim pozornicama svjedoče tek novinski članci, nagrade i za to vrijeme sasvim solidni albumi dalmatinske šansone.

Vlatka Grakalić
Sredinom devedesetih i Mustafa Ismailovski Muc, jedan od začetnika legendarnih Srebrnih krila, odlučio je starom poznatom glazbenom brandu prišiti neki novi štih. Po uzoru na brojne europske grupe, okružio se dvjema lijepim djevojkama i počeo šibati po dance i pop glazbi - unatoč skepticima, prilično uspješno. I dok se smeđokosa djevojka mijenjala nekoliko puta, plavuša - Vlatka Grakalić, izborila se za svoje mjesto u pjesmama, a onda i medijima. Hitovi poput "Ljubav je za ljude sve", "Dugo sam te čekala" i "Božić dolazi" bili su pravi soundtrack sredine devedesetih. Imala je glas, stas i hitove, ali nakon Mucove smrti nestale su logistika i podrška. Na Dori 2008. nastupila je nakon veće stanke, ali odjek nije bio dovoljan za neku novu glazbenu priču. Život ju je odveo u Oslo, u kojem danas živi s obitelji, a glazba joj je i dalje glavni izvor zarade jer s grupom Sunny Way pjeva na Mallorci.

Jelena Fošner
U misiji spašavanja poznatog imena od zaborava sredinom devedesetih bio je i Rajko Dujmić. Nakon odlaska Sanje Doležal u Nove fosile doveo je Jelenu Fošner, Natašu Belošević i Vladimira Pavelića. "Jesen", "Daj mi minutu", "Tvoje plave kose"... Dujmić nije pogriješio ni s ovim postavom, koji nije punio stadione kao u doba sa Sanjom, ali nije ni ukaljao ime jedne od najpopularnijih grupa na našim prostorima. Nakon raspada ove kombinacije 2005. godine, Nataša i Vladimir u glazbi su ostali kao prateći vokali, a danas su među najtraženijima u Hrvatskoj, surađujući pritom s HRT-om i brojnim zvijezdama. Lijepa Jelena jakog glasa, pak, nije izdržala sve te kadrovsko-umjetničke promjene, ali pjesme koje je otpjevala s Fosilima i dalje se povremeno mogu čuti na radiju.

Dalija Serdar
Dance je sredinom devedesetih bio toliko popularan da su najveće zvijezde imale "štićenike i štićenice", kako bi se njihova glazba štancala iz što više usta i albuma. Senna M je, osim Josipe Pavičić Yo, u svojem jatu imao i atraktivnu Daliju. Bila je dance zvijezda srednjeg sjaja, na dobrom putu da probije do vrha, ali to se nikad nije dogodilo, unatoč pokojem hitu i nedvojbenom talentu. Danas se bavi računovodstvom i ne pomišlja na profesionalno bavljenje glazbom, pa "Baby Bye" i "Suparnica" ostaju tek kratka, ali dobra epizoda na (trash?) dance partyjima.

Branka Delić
Priča podsjeća na onu Srebrnih krila i Novih fosila, no ova ima bajkovit završetak. Neki to vole vruće prvo su bili pop dvojac, a onda je Silvestar Dragoje Šomi, u poplavi sličnih rješenja, posegnuo za osvježenjem u obliku - pjevačica. I baš kao u slučaju Srebrnih krila, sve su se mijenjale, osim jedne, Branke Delić, "jedine koja i zna pjevati", kako se tada govorilo. Prateće cure su s vremenom iščezle, Branka i Šomi prvo su postali duet, a onda i bračni par. Hitova je bilo, ali nedovoljno za stalni interes publike, pa se Branka posvetila solo karijeri koja, barem zasad, nije nadmašila doba "Boja noći" i "Opasnog plana".

Marinela Malić
Pulska pjevačica sredinom je devedesetih bila miljenica legendarnog Đorđa Novkovića, a vrhunac njezine komercijalne karijere bio je "Sjeti se", duet s grupom Tutti Frutti. (Oni pravi fanovi Dore ne mogu zaboraviti ni živopisnu "Mjesec je jak ko afrodizijak" iz 1995. godine.) Zahvaljujući upečatljivom glasu, publika ju je brzo zavoljela, ali hitovi joj više nisu polazili za rukom, pa je s godinama pala u zaborav. S tim se, naravno, ne bi složili ljubitelji lokalne istarske glazbene scene, na kojoj je Marinela i dalje povremeno aktivna, i to na festivalima i humanitarnim druženjima. 

Dolores Strujić
Fatalna, zgodna, s neponovljivom kombinacijom šlagera i countryja, Dolores je devedesetih bila neizostavno ime festivala i fešti. Voljela je pjevati s Duškom Lokinom pa je upravo s njim ostvarila svoja dva najveća glazbena uspjeha - "Dobro jutro Dalmacijo" i "Dalmatinca srića prati". Zalaskom hrvatske zabavne glazbe sredinom 2000-ih i Dolores je otišla u glazbenu povijest, ali njezini zabavnjački megamixevi uz beatove iz devedesetih (album "Mega Mix - Došlo doba da se rastajemo") očito nisu zaboravljeni - na YouTubeu imaju milijune pregleda.

Anđela Kolar
Bila je ljepša polovica dueta "Ima li nade za nas" s Draženom Zečićem, jedne od najizvođenijih domaćih pjesama s kraja devedesetih. Bila joj je to prva pjesma, ali i najuspješnija, barem do danas. Glazba joj je i dalje draga, povremeno nastupa i snima pjesme, a malo ljudi zna da, osim gore spomenutog, s Draženom Zečićem ima još dva dueta. Danas živi u Luksemburgu, a nedavno je izdala i album s božićnim pjesmama. Ipak, hit desetljeća, kako neki tepaju dramatičnom duetu sa Zečićem, njezina je najveća glazbena referenca, barem za šire mase.

Cecilija Palić
Usred dance groznice svoju ljepoticu za utrku prema vrhu imao je i tada vrlo uspješni glazbeni producent Guido Mineo. Zvala se Cecilija Palić, a njezina upečatljivog glasa možda se najviše sjećate iz pjesama "Brza ljubav" s Tonyjem Cetinskim te "Pjesme anđela" s Oliverom Dragojevićem. Poput Anđele koja se nije snašla bez Zečića ili Dolores koja se pogubila bez Lokina, i Cecilija se bez pratnje glazbenih velikana nije uspjela izboriti za svoje mjesto pod estradnim suncem. Šteta, imala je baš zanimljiv glas.
 

Pročitajte više