Je li Facebooku odzvonilo? Svrgnut s prvog mjesta liste najpopularnijih društvenih mreža

Foto: Shutterstock

BROJ aktivnih korisnika Facebooka, najraširenije društvene mreže u Hrvatskoj, u svijetu opada, dok raste broj korisnika YouTubea, pokazuju rezultati istraživanja GlobalWebIndexa, koje je u utorak objavila agencija Proximity Zagreb.

GlobalWebIndex je najveća studija ponašanja i aktivnosti korisnika u digitalnoj sferi. Tijekom ispitivanja, koja se provode na 33 tržišta, godišnje se anketira 200.000 korisnika interneta u dobi od 16 do 64 godine. Za prvo kvartalno istraživanje u 2015. godini ispitane su 47.622 osobe. Istraživanje je pokazalo da je lani Facebook ostao na vrhu po broju korisnika i popularnosti među prosječnim internet korisnicima, no broj aktivnih korisnika je pao za čitavih 9 posto u odnosu na prethodnu godinu, a s njim je pao i Facebookov tzv. "X-faktor" među mlađom populacijom.

Facebook prestižu YouTube i Instagram

To znači da je među tinejdžerima Facebook tek na trećem mjestu po "cool faktoru" (tek 14 posto glasova), iza YouTubea (22 posto) i Instagrama (16 posto). Korisnici između 16 i 19 godina najviše koriste YouTube, Instagram, Twitter i Snapchat, pri čemu je Snapchat među tinejdžerima u SAD-u daleko popularniji od Facebook Messengera i WhatsAppa. To potvrđuje i podatak da će mladi čak 3,5 puta vjerojatnije koristiti Snapchat u odnosu na prosječnog korisnika interneta.

Prema GWI-ovu istraživanju, od prosječnih 5,39 društvenih mreža na kojima korisnici imaju otvorene profile, aktivno se koristi nešto manje od tri platforme, a na njih se dnevno utroši čak jedan sat i 40 minuta.

Ljudi svoje dragocjeno vrijeme u sve većem omjeru usmjeravaju na mobilne uređaje. Od dana provedenog na internetu, preko četvrtine otpada na surfanje putem pametnog telefona ili tableta, na što se dnevno utroše gotovo dva sata. Iako u istraživanje nisu uključeni korisnici iz Hrvatske i susjednih zemalja, osluškujući lokalna tržišta sa sigurnošću možemo reći da se ti trendovi dijelom već mogu primijetiti i kod nas, izjavila je Nataša Blagojević, voditeljica Odjela za upravljanje sadržajem i društvenim mrežama u agenciji Proximity Zagreb.

Pročitajte više