HURA-ine članice u 2018. zabilježile prihod od 250 milijuna kuna od izvoza

Foto: Press

UKUPNI prihodi agencija koje se bave tržišnim komuniciranjem, a članice su Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), vodeće strukovne udruge u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj, u 2018. godini iznosili su 1,4 milijarde kuna. U odnosu na prethodnu, 2017. godinu, u 2018. godini ostvaren je porast od 8 %. Važno je istaknuti i podatak da su ukupni prihodi od izvoza porasli za 7 % u odnosu na 2017. godinu. Naime, u 2018. godini izvozni prihodi agencija članica iznosili su visokih 250 milijuna kuna.

Davor Bruketa, predsjednik uprave HURA-e, izjavio je: "Ponosan sam što svake godine podižemo ljestvicu i što naše članice pokazuju da je, bez obzira na tržište, izvrsnost ključan faktor uspjeha. Utjecaj industrije tržišnog komuniciranja na javnost izrazito je velik, a itekako je značajan i za cjelokupno gospodarstvo Hrvatske, što ćemo zajedničkim snagama nastaviti unaprjeđivati." 

Podsjećamo, članice udruge HURA zabilježile su povećanje prihoda od pružanja usluga na inozemnom tržištu za 97 % u periodu od 2014. do 2018., uključujući i 2018. godinu. Navedeni podaci, posebice činjenica da je dodatan porast zabilježen i tijekom prethodne godine, dobro oslikavaju rast industrije, a domaće se agencije iz godine u godinu pokazuju doraslima izazovima globalnog tržišta.

Temelj inozemnog rasta svakako je ovladavanje domaćim terenom – o čemu, uz prihode, svjedoči i procjena udjela HURA-inih agencija na domaćem tržištu. Za razliku od posljednje procjene prije četiri godine, prema kojoj je tadašnjih 28 članica već u rukama imalo više od polovine domaćih marketinških budžeta, po novoj procjeni HURA-ine članice danas zastupaju impresivnih 75 % domaćih marketinških budžeta.

HURA trenutno okuplja rekordan broj tvrtki članica, čak 42 agencije koje u svom portfelju usluga nude komunikacijsko savjetovanje, oglašavanje, zakup medija, odnose s javnošću, lobiranje, digitalnu komunikaciju te druge aktivnosti vezane uz komunikacijski menadžment i kreativnu i komunikacijsku industriju. HURA-ine članice uz pomoć brojnih aktivnosti HURA-e predstavljaju veliku snagu u podizanju razine kvalitete industrije, poboljšanju njezina ugleda u javnosti te postavljanju visokih standarda struke za sve pripadnike industrije.

O HURA-i

Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje vodeća je strukovna udruga u sektoru tržišnih
komunikacija u Hrvatskoj. Članice HURA-e neke su od najboljih i najnagrađivanijih domaćih agencija. HURA
organizira nacionalni festival tržišnog komuniciranja Dane komunikacija s pripadajućim natjecanjima Effie,
IdejaX i Young Lions, marketinšku akademiju HOWtoWOW, regionalnu reviju reklamnih agencija BalCannes
i mnoge druge projekte. Bori se za poboljšanje tržišnih uvjeta i napredak čitave industrije, što uključuje
lobističke aktivnosti, pregovaranje sa zakonodavcem, promociju struke, brojna istraživanja i statistike u
industriji, savjetovanje i drugo. Izvan granica djeluje u sklopu EACA-e (Europskog udruženja agencija za
tržišno komuniciranje) te kao ekskluzivni predstavnik organizacija Cannes Lions i Effie Worldwide za
Hrvatsku. Više o HURA-i na www.hura.hr.

Pročitajte više