Tko na Dori kupuje preglede?

Screenshot: HRT

Jesam li očekivao da će se HRT brukati na svakom koraku i ovu Dnoru? Da, kao i svi vi. HRT-ovo legendarno ugnjetavanje svake šanse da Dnora dosegne davne vrhunce relevantnosti iziskuje toliki broj loših odluka da vjerojatno imaju nekog uhljeba koji je zadužen samo za to.

I to marljivog uhljeba: od sve sile flopova otkad je Dora postala Dnora, treba izdvojiti pretvaranje Dnore u reality karaoke show 2011. (Daria Kinzer), okupljanje superklape za potrebe Eurosonga (Klapa s mora), flopove Franke Batelić, Roka Blaževića i ponajveće sramoćenje slanjem Mije Dimšić na Eurosong kao da se eurovizijska publika sastoji od djece ispod 5. osnovne i HDZ-ovaca. A o HRT-ovoj potpuno neprimijećenoj promociji ŠČ brenda već sam sve rekao.

Ni ove godine se ne štede, a sramoćenje je dobro diverzificirano: HRT-u su pojedini izvođači simpatičniji od drugih, prolaz njihovih voditelja unatoč glupoj pjesmi hit je tema među fanovima, marketing je katastrofalan, izvođači umjetno pumpaju preglede, a žiri zbog Baby Lasagne izgleda nekompetentnije nego ikad.

Krenimo redom.

Kupovina pregleda

Dnora top 10 po broju YouTube pregleda izgleda ovako:

  • Baby Lasagna - 306.000
  • Vatra - 168.000
  • Kedžo - 165.000
  • Let 3 - 138.000
  • James Night - 113.000
  • Alen Đuras - 101.000
  • Eugen - 95.000
  • Dva HRT voditelja - 89.000
  • Pavel - 79.000
  • Natalie Balmix - 63.000

Priličan odmak od onih mojih top 10 po prvim dojmovima: (1. Lasagna, 2. Let 3, 3. Eugen, 4. Natalie, 5. Vatra, 6. Pavel, 7. Noelle, 8. Barbara Munjas, 9. Marcela, 10. Erna), zar ne?

Možda ako ste potpuno neupućeni u kupovinu pregleda i još uvijek mislite da se to odrađuje prvenstveno nekakvim indijskim klik farmama i sl. Mali vodič: ako uložite u oglas za video (to je ono smeće od 7 do 14 sekundi koje morate izdržati ako nemate Adblock), svaki pregled tog malog oglasa broji se kao pregled videa.

Ono što trebate gledati je omjer pregleda i komentara/lajkova, dakle, brojke koje pokazuju stvaran angažman tih gledatelja. Nije neka znanost, ali većinom će na prvi pogled biti vrlo jasno kad je nešto zaista gledano, a kad ovi brojevi nemaju smisla.

Uzmimo sad ovaj top 10 i stavimo u kontekst broj komentara i lajkova:

  • Baby Lasagna - 1399 komentara / 7000 lajkova (1. mjesto)
  • Vatra - 153 komentara / 609 lajkova (6. mjesto)
  • Kedžo - 263 komentara / 717 lajkova (5. mjesto)
  • Let 3 - 400 komentara / 2200 lajkova (2. mjesto)
  • James Night - 57 komentara (!) / 233 lajka (ni blizu top 10)
  • Alen Đuras - 83 komentara (!) / 542 lajka (7. mjesto)
  • Eugen - 279 komentara / 1700 lajkova (3. mjesto)
  • Dva HRT voditelja - 211 komentara / 1000 lajkova (zanemarite ih, o ovom fenomenu ću detaljnije u nastavku članka)
  • Pavel - 93 komentara / 300 lajkova (8. mjesto)
  • Natalie Balmix - 174 komentara / 1500 lajkova (4. mjesto)

Sad već počinje sličiti na mojih top 10, što je još jedan pokazatelj da jedino ovdje možete čuti samo golu istinu.

Tu u konkurenciju već ulaze i izvođači poput Marcele, koja ima 246 komentara i 1200 lajkova, Noelle koja ima 65 komentara i 751 lajk, Splittersi sa 104 komentara i 700 lajkova… i tako dalje.

Važno je samo istaknuti koliko pumpanje pregleda mijenja stvarno stanje stvari i daje potpuno krivu sliku kežualnim pratiteljima, a to je još vrh ledenog brijega, glupo je sad ulaziti u omjere lajkova i dislajkova (James Night, Vatra i Kedžo imaju 50% dislajkova u odnosu na broj lajkova, primjerice, dok Baby Lasagna na 7000 lajkova ima manje od 200 dislajkova) jer će svi ovi izvođači na kraju laganjem najviše oštetiti upravo sebe.

Ipak, jedan slučaj je posebno zanimljiv.

HRT uposlio svoje voditelje da ih javno sramote

Sjećate se da Battifiaca i Ferlin imaju 211 komentara i čak 1000 lajkova? Nažalost, uz te lajkove stiglo je i 1500 dislajkova. Komentari su uglavnom u istom tonu i obožavatelji su složni da bi se ovo uhljebsko ruglo trebalo povući ili diskvalificirati.

Neki od njih glase ovako: "Vodu piti, uhljeb biti, HRT pretplatu odjaviti", "Uhljebska pjesma", "Zarobili su medijski prostor i to traje 25 godina, a mladi i talentirani ljudi nemaju posla", "Uvreda za sve fanove ESC!!!!! Povucite se s Dore", "Oni su došli na Doru jer i sami rade na HRT-u, što je dovoljno za diskvalifikaciju. Ali eto mi smo zemlja poznata po vrhu korupcije i prevare, ništa ne čudi što su oni završili na Dori i uzeli mjesto nekome tko je bolji od njih tisuću puta" i "Tko je ovo poslušajo i rekao da je konkurentno za Euroviziju, a Baby Lasagnu stavio kao rezervu? Jadni mi s HRT uhljebima. Tko zna koliko je dobrih pjesama otpalo s Dore prijašnjih godina zbog nečijeg interesa. Prestanite nas sramotiti pred svijetom."

Njihov prolaz i ovakvo javno sramoćenje vrlo je poetično jer javnost već godinama smatra nekvalitetu pjesama na Dnori standardom, na što je žiri prije godinu-dvije replicirao da bi volio da hejteri čuju sve pjesme koje su se kandidirale, jamačno uz emoji namigivanja.

Bilo je izvjesno da taj komentar neće najbolje ostariti, ali tko je znao da ćemo dobiti ovako dobar dokaz da se radi o samouvjerenom bubanju gluposti jer znaju da su zaštićeni?

A ove godine smo tek iz rezerve putevima gospodnjim dobili senzaciju u vidu Baby Lasagne, a uvjerljivo su pritom prošli užasi poput ovih David Guetta tamburica, emotivnih paćenika Kedže i Lozara ili Splittersa i Stefany Žužić, koje je blagoslovila dinastija Mihaljević. A zatim i ovu dvojicu redikula koje javnost osuđuje jer je očigledno temeljem čega se tu nalaze.

Ali ipak pričamo o HRT-u pa ove godine na Voiceu imamo natjecatelja čiji je tata rukovoditelj u odjelu HRT-a, a o simpatijama žirija i natjecatelja da ne govorim. Zapravo je šokantno što svi kandidati nisu zaposleni na HRT-u.

Marketing Dnore je grozan

HRT je lansirao pjesme na svom radiju pod palicom Zlatka Turkalja, bivšeg člana Dnora žirija. Mogao bih sad pričati o njegovim glazbenim nagradama koje su za najboljeg pjevača 2023. godine proglasile Tonyja Cetinskog, album godine je novi album ITD benda i Matije Cveka, pjesma godine isto neka od Tonyja Cetinskog, a nagradu Moj prvi Music pub (valjda za najbolje nove izvođače godine) dobili su Iva Ajduković i Josip Palameta. Koji lik, koje djelo!

U svakom slučaju, pjesme su lansirane 4. siječnja, i to tako da su jedan jedini put emitirane. Nakon toga se čekalo 5 dana da bi se objavile na službenom Dora HRT YouTube kanalu tek 9. siječnja!

Opravdanje? Vjerojatno su htjeli dobiti na emitiranju putem svoje HRTi aplikacije.

Stvarnost: naravno da su obožavatelji skinuli sve pjesme i stavili ih na vlastite neslužbene kanale do kojih ste mogli doći putem konoserskih objava, a nitko živ nije išao na HRTi osim zagriženih komentatora.

Rezultat: izvođači su izgubili marketinški zalet i reakcije dobrog dijela publike kojem se jednostavno nije dalo mučiti da bi došao do pjesama, HRT je umanjio broj naslova i mišljenja u medijima, a sve pjesme s Dnore imaju značajno slabije statistike nego što bi imale da je sve obavljeno kako treba. Primjerice, Rim Tim Tagi Dim ima 98.000 pregleda na kanalu korisnika Gospodina Nelsona. O čemu pričamo?

Moram li napominjati da nijedna druga zemlja ne objavljuje pjesme ovako, a definitivno ni ne promovira izvođače ovako traljavo?

Kad smo kod promocije izvođača…

Vatra je očigledan favorit ove godine

…ako pitate HRT glavešine.

Dosadna pjesmica iscrpljenog radijskog posvudušca Ivana Dečaka prolazi još gore nego što sam mislio da će proći, ali slabašnih 150 komentara i omjer lajkova i dislajkova 609-427 ne sprječava HRT da ga pogura više nego ijednog drugog kandidata. Ok, ovo je malo nepošteno, druge kandidate uopće nisu gurali.

Jedan jedini komentar koji je HRT ostavio (i prikačio na vrh) - od svih prijavljenih pjesama - upravo je na njihovu pjesmu.

I ne samo to: Vatra je neki dan gostovala u Dobro jutro, Hrvatska!

Oprostite, krivo sam se izrazio.

Nije gostovala Vatra, gostovao je Ivan Dečak iz Vatre. A sa sobom je poveo i generalnog vrhovnog voditelja Dnore Tomislava Štengla.

No dobro, siguran sam da će i ostali izvođači dočekati svoj red na ovakvu dodatnu promociju i da ovo nema nikakve veze sa sukobom interesa, kao i da će plasman Vatre na Dnori odgovarati stvarnosti.

Srećom za HRT, publika je potpuno nebitna jer će se ovo brukanje plaćati potpuno neovisno o svim kritikama. A uz onih 18 milijuna eura koje su dobili od vlade početkom ove izborne godine i najavljivano povećanje pristojbi, siguran sam i da smo jako daleko od dna korupcijske provalije. Do te točke čeka nas još more vanjskih tehničkih usluga, službenih auta bivših direktora, nekvalificiranih radnika koji pogodovanjem dolaze do ogromnih plaća dok radnici u 30 godina ne dođu dalje od minimalca.

I, naravno, još puno Dnora. Da se ne sramotimo samo u vlastitom dvorištu.

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Pročitajte više