Luksuz imun na recesiju: Hrvatice rezerviraju cipele vrijedne 700 eura

PREMDA su u ovo recesijsko vrijeme luksuzne stvarčice postale gotovo pa nedostupne većini Hrvata, Deutsche Welle je objavio nekoliko zanimljivih informacija vezanih za potrošnju u Hrvatskoj. Naime, dok se jedni žale kako nemaju što za jesti, ovi drugi svoju "teško" zarađenu plaću potroše na široki spektar skupocjenih stvari; od rezervacije cipela pa sve do skupih umjetničkih slika.

"Dok cijena osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda pada, otvorili su se novu dućani u koje je mnogima neugodno ući kada vide cijene u izlozima"

Prema saznanjima radija Deutsche Welle, žene u Hrvatskoj su poludjele za cipelama dizajnera Christiana Louboutina koje koštaju između 400 i 700 eura. Budući da ne postoji tvornička proizvodnja tih cipela na visoku potpeticu, žene svih uzrasta ih moraju rezervirati nekoliko mjeseci unaprijed kako bi baš one bile ponosne vlasnice jednog od 300 pari u sezoni. Osim luksuznih cipela koje nose mnoge trendseterice diljem svijeta, Hrvati dosta često posežu za drugim skupocjenim stvarima, poput parfema, nakita čak i umjetničkih slika.


I dok cijena jeftinog nakita, osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda pada, otvorili su se novu dućani u koje je mnogima neugodno ući kada vide cijene u izlozima. Osim činjenice da u takvim dućanima cvjeta prodaja, također je zabilježen dvostruko veći porez na luksuznu robu nego 2007. kada recesije na našim prostorima nije bilo. Kao primjer se može spomenuti parfumerija "Institut Parfumeur Flores" koja u svojoj ponudi, kao jedina na Balkanu, ima nekoliko skupocjenih parfema. Posebno se ističe onaj Clivea Christiana, "No. 1".

"U vremenima krize oni kupuju luksuzne vile, automobile i nakit kako bi novac stečen na ilegalan način 'oprali'"

Da parfem "No. 1" nije namijenjen prosječnom građaninu govori i činjenica da se nalazi u kristalnoj bočici s briljantima i pozlatom, a cijena mu seže do čak dvije tisuće eura, što je zapravo više od tri prosječne hrvatske plaće. "U vremenima krize jedni kupuju luksuzne vile, automobile, nakit i namještaj kako bi novac stečen na ilegalan način 'oprali'. Drugi ga ulažu, jer se boje da im ne propadne u bankama, dok treći, kupujući luksuznu robu, pokušavaju steći društveni ugled koji ne mogu ostvariti na neki drugi način", izjavila je Mirjana Krizmanić, profesorica psihologije sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta.

Dok je Mirijana Krizmanić protiv takve vrste rastrošnosti, Ivan Lozić stvari pak vidi na drukčiji način. “Upravo u kriznim vremenima ljudi trebaju jedan odmak, odnosno neku sitnicu koja će ih, barem privremeno, odmaknuti od svakodnevne problematike i razveseliti ih. Mi smo doduše parfumeriju otvorili u zahvalno doba godine, pred Božić, tako da je zbog vremena darivanja dobar promet već bio osiguran na samom početku. U siječnju i veljači imali smo priliku vidjeti koji su se od tih ljudi ponovno vratili i mogu stvarno reći da smo veoma zadovoljni”, izjavio je direktor parfumarije "Institut Parfumeur Flores", Ivan Lozić.

A.M.
Foto: JLP

Pročitajte više