Maserati: "Bello e impossibile"

NAJLJEPŠI izložak prošlogodišnjeg izdanja ženevskog salona i jedan od najljepših automobila današnjice napravio je još jedan korak prema osvajanju poklonika brzine. Maserati predstavlja Gran Turismo S pogonjen motorom iz možda jedinog ljepšeg automobila, Alfe 8C Competizione.
 
Najkraće rečeno, S izvedba je automobil koji donosi potpuni užitak za sva osjetila. Premijerno predstavljena ove godine u Ženevi, godinu dana nakon lansiranja osnovnog modela, nova izvedba kao najznačajniju novost donosi 4.7 V8 motor. Razvija 323 kW/440 KS ili 35 KS više u odnosu na izvorni model, a tu je i 490 Nm (+ 30 Nm) okretnog momenta.

Usuglašen sa sekvencijalnim MC-Shift mjenjačem s dvije spojke, GranTurismo S hvata 100 km/h za 4,9 sekundi i postiže maksimalnih 295 km/h. E, to su već vrijednosti koje u Maseratijevu mrežu hvataju i prave trkače željne da uz estetsku dožive i adrenalinsku zadovoljštinu. Ipak se radi o najbržem Maseratiju u povijesti tvrtke. 

Popis novosti nastavlja se na kočnice. Razvijene su u suradnji s Brembom, a premijeru su imale na modelu Quattroporte Sport GT S. Karakterizira ih tehnologija dvostrukog lijevanja, a sve s ciljem postizanja optimalnih karakteristika sustava s šest-klipnim čeljustima.

Kad je u pitanju vizualni dojam, pravi komentar dat će umjetnički kritičari. Mi ćemo samo enciklopedijski spomenuti što je novoga. Izvana se može naći poneka diskretna modifikacija u vidu dodatnih zadebljanja pragova, crvene linije na logotipu tvrtke, kao i ovalnih završetaka ispušnog sustava. Automobil je postavljen na atraktivne naplatke promjera 20 inča. Interijer je izveden u kombinaciji Potrona Frau kože i alkantare, a ugrađena su i nova sjedala.

Više manje isti hvalospjevi vrijede i u slučaju Maseratijeve krstarice. Nakon pet godina i 15.000 prodanih primjeraka Quattroporte je postao najprodavaniji model u povijesti tvrtke. Stoga je sasvim logična da model u novu modelsku godinu uđe uz estetske modifikacije na razini klasične šminke.

Tako će se novi primjerci distancirati redizajniranom prednjom maskom i tek minimalno izmijenjenim prednjim svjetlima. Novost se vidi za dana u obliku dnevnih LED svjetala. Bok je osvježen novom rubnom linijom, kao i novim dizajnom retrovizora naglašene aerodinamike. Straga tek novi odbojnik i LED tehnologija svjetala. 

Kad je u pitanju mehanika stvar je sljedeća. Preuzet iz prije spomenutog Gran Turisma S, 4.7 V8 sada razvija 320 kW/435 KS i pokreće S izvedbu. Osnovni model i dalje pokreće 4.2 V8 snažan 405 KS. U oba slučaja kombinacija obuhvaća ZF-ovu automatiku sa šest stupnjeva prijenosa. 

Unutra priča dobiva nastavak u obliku redizajnirane središnje konzole, a kupcima je ponuđen i novi multimedijalni sustav. Točka na i su nove boje kožom presvučenog interijera, Marrone Corniola i Sabbia.

Predstavljanje modela zakazano je za idući mjesec, dok je početak prodaje tempiran za rujan.

Pročitajte više