Oscar na Indexu: Mad Max Fury Road - Vrhunski B film s A postavom

Foto: Press

ODBROJAVANJE do Oscara i službeno je počelo. Kako se u jednoj od najvažnijih kategorija, onoj za najbolji film našlo osam uradaka, mi smo vam pripremili detaljnu analizu svakoga od njih.

Pratite naš oscarovski filmski serijal "OSCAR NA INDEXU" i osvojite nagrade!

Nominacije Oscar 2016

Najboji redatelj: George Miller
Najbolja montaža zvuka: Mark A. Mangini i David White
Najbolji zvuk: Chris Jenkins, Gregg Rudloff i Ben Osmo
Najbolji produkcijski dizajn: Colin Gibson i Lisa Thompson
Najbolji snimatelj: John Seale
Najbolja šminka i frizura: Lesley Vanderwalt, Elka Wardega i Damian Martin
Najbolja kostimografija: Jenny Beavan
Najbolja montaža: Margaret Sixel
Najbolji specijalni efekti: Andrew Jackson, Dan Oliver, Andy Williams i Tom Wood

O čemu se radi:

Ako ne znate za legendarnu franšizu, vjerojatno niste ni otvorili ovaj tekst jer filmovi vas očito ne zanimaju. No, u slučaju da ste zalutali, reći ćemo da je riječ o novom dodatku najboljoj postapokaliptičnoj franšizi i najboljem akcijskom filmu 2015 - Mad Max: Fury Road.

U središtu radnje je ponovno Max Rockatansky i njegova nastojanja da preživi u nemilosrdnom svijetu nakon nuklearnog holokausta, ali za razliku od prijašnjih filmova, mnogi će se složiti kako su ovog puta u centru pažnje ženski likovi poput Furiose i pet supruga tiranina Immortan Joea koje je otela.

Ujedno, radi se i o najneobičnijoj pojavi na listi, još jednom ozploatacijskom klasiku i vrhunskom b-filmu s a postavom. 

Što kaže kritika:

Kritičari nisu krili svoje oduševljenje Millerovim shizofreničnim povratkom serijalu koji ga je proslavio, a 98% pozitivnih kritika, dokaz je da je legendarni australski filmaš odradio odličan posao.

Iako nije riječ o blockbusteru godine, zarada od 400 milijuna dolara (na uloženih 150), sasvim je pristojan rezultat, ali u svijetu u kojem dominiraju filmovi prepuni kompjuterski generiranih akcijskih scena i krajolika, Millerov old school pristup je iznenađujuće jednistvena pojava na sceni prezasićenoj spektaklima.

"Trideset godina nakon Mad Max: Beyond Thunderdome, Miller se vratio u svoj post-apokaliptični svijet i stvorio iznimno, neustrašivo i poetsko remek djelo kojoj je osiguran status modenog klasika", napisala je Lindsey Bahr iz Associated Pressa, a Peter Travers napisao je: "Hardy i Theron eksplozivan su tim, ali Theron je ranjeno srce i duša ovog filma. Pripremite se za novi akcijski klasik. Nećete znati što vas je pogodilo".

I dok je većinu zabavila isključivo suluda i gotovo neprekidna akcija, neki su u svemu pronašli i dubinu pa se film našao na gotovo svim listama najboljih filmova 2015.

Ima li šanse:

Iako će neki reći da je sam činjenica da se "Mad Max" našao među nominiranima veliko iznanađenje, valja uzeti u obzir simpatije koje bi skupina starkelja mogla imati prema 70-godišnjem Milleru koji se prošle godine nametnuo starom franšizom snimljenom na staroškolski način u svijetu "mlađarije" i njihovih CGI spektakala.

Ono što bi stvarno iznenadilo jest da film zaista pokupi Oscara za najbolji film i najboljeg redatelja. To bi značilo da je Akademija ove godine odlučila nagraditi film koji su ljudi stvarno gledali i film za koji masu mogu navijati.

Budući da starkelje nikad nisu bile posebno naklonjene crncima i blockbusterima, ono što je realno očekivati jest nekoliko kipića u tehničkim kategorijama.

Tri stvari koje niste znali:

Više od 80% efekata u filmu spada u klasične specijalne efekte, a CGI korišten je u rijetkim scenama i to uglavnom kako bi se "ukrasio" namibijski krajolik, uklonila pomagala kaskadera ili za protezu Charlize Theron.

Glumac Hugh Keays-Byrne koji u novom nastavku glumi Immortan Joea, u prvom je dijelu također igrao glavnog negativca, Toecuttera (isti glumci u različitim ulogama su uobičajena praksa Georgea Millera u svim dosadašnjim filmovima). I ne, novi Mad Max nije divlji klinac iz "Road Warriora".

Prema mišljenju mnogih, najveća zvijezda filma nije ni Charlize ni Tom već Sean Hape, pomahnitali gitarist naoružan gitarom/bacačem plamena. U intervjuu za Vice priznao je da je snimanje bilo naporno jer gitara je težila šezdesetak kilograma i bila funkcionalna i kao instrument, ali i kao oružje.

Pročitajte više