Reklame i seks: Može li aluzija na grudi lakše prodati proizvod?

PSIHOLOZI koji u suradnji s marketinškim stručnjacima osmišljavaju reklame jedni su od najbolje plaćenih i najtraženijih zaposlenika u tržišnoj industriji.

Usmjerenost na potrebe potrošača vezuje marketing za psihologiju - znanost koja se bavi psihičkim procesima i ponašanjem. U tom kontekstu, zadaća psihologa u marketingu je upoznavanje potrošačkih potreba, otkrivanje odrednica potrošačkog odlučivanja i ponašanja, te otkrivanje razlika među potrošačima. Učinkovitost marketinške komunikacije i poruke potrošačima ovisi o vjerodostojnosti i privlačnosti izvora i načinu njezina oblikovanja.

Ruka koja poseže za sisom, zapravo, poseže za kriglom pive

Pošto reklame za razne proizvode bombardiraju sa svih strana psiholozi nerijetko posežu za raznim sredstvima "skrivenog reklamiranja", u nadi kako će takva reklama imati bolju učinkovitost od "obične" reklame. U ovom slučaju to se odnosi na ruku koja poseže za sisom na glavnoj fotografiji, koja je, zapravo, ruka koja prima kriglu punu pive. Upravo u toj reklami glavnu je ulogu imao psiholog čija osnovica ove reklame "seks prodaje sve što hoda", pa je tako i na ovoj reklami um potrošača fokusiran na najčešći predmet seksualne mašte - grudi! Svi su dobili što su željeli - potrošač je vidio reklamu koja mu je zagolicala maštu, a proizvođači piva su na neki način utkali u podsvijest potrošača da se njihovo pivo veže uz ugodu. Tko bi se požalio - pivo u jednoj ruci, sisa u drugoj?!

Humor, zastrašivanje i seksualni sadržaji mogu pridonijeti učinkovitost oglašavanja na različite načine, ali i polučiti učinke suprotne željenima - međutim, i loša reklama je reklama.

L.V.

Pročitajte više