Saša Antić u NU2: Klupska scena treba dobivati novac, trap-folk me ne zgražava

Screenshot: HRT

GOST emisije Nedjeljom u 2 bio je Saša Antić.

Antić je gostovanje započeo recitacijom pjesme Kad sam mlađan lovac bio ja te otkrio da jako voli starogradsku glazbu i da mu je želja snimiti album s takvim pjesmama.

"Jako volim i cijenim Johnnyja Štulića i Balaševića, od Balaševića mi je sve dobro, ali jako volim ove njegove humoristične", otkrio je Splićanin Stankoviću.

"Na pjesmu Odjeb je lansiran je jako utjecala pjesma Namćor Balaševića", otkrio je. Progovorio je i o svom imenu. "Kako ste se odlučili za Saša, a ne Aleksandar?" upitao ga je Stanković. Naime, Antićevo pravo ime je Aleksandar Saša Antić.

"Oba imena su mi u rodnom listu, u jednom trenutku sam se trebao odlučiti, došle su devedesete i to. U školi su me zvali Antić, drugi uglavnom Saša, tako je ostalo. Rekao sam neka bude Saša", objasnio je.

"Skupi se tih nekih pjesama sa strane, bendu možda ne legnu, a meni su jako drage pa ih poželim završiti", otkrio je zašto objavljuje i pod pseudonimom Alejuandro Buendija, a ne samo uz TBF. "Ja taj pseudonim imam od 2000., ima tu puno stvari koje sam tako radio", kaže.

Progovorio je i o financijskom aspektu glazbe.

"Ja i dan danas imam taj amaterski pristup glazbi, ja to radim iz ljubavi. Nisam ja znao da ću se samo glazbom baviti. Krenulo je s trećim albumom. Ja sam čovjek koji svu energiju uloži u ono što radi. Opterećivalo me puno da se bavim i fakultetom i glazbom pa sam išao u glazbu", kaže.

"Zbog pandemije je nekako sve palo u drugi plan. Svi se borimo zajedno, taj koncept planetarne solidarnosti mi budi optimizam. Zaista možemo kao čovječanstvo napraviti puno bolje", objasnio je što je uočio tijekom pandemije.

Progovorio je i o ideji da se izvođačima omogući zarada od pjesama kao i autorima. "Jedan Oliver većinu svojih pjesama nije napisao, to nema smisla. Ljudima treba omogućiti da zarade", smatra Antić.

"Klupska industrija je kreativna umjetnost, javno dobro. Tu ljudi dolaze slušati glazbu. Ne može doći jedan bend koji nije toliko renomiran, to košta i onda te scene nema. Primjer je J.R. August koji je dobio Porina, ja ne znam je li 100 ljudi došlo na koncert. Mislim da je klupska scena ostala bez sadržaja. To bi zakonski trebalo biti kulturno dobro i dobivati novac kao bilo što od kulturne vrijednosti", kaže o tome zašto je rekao da bi klupska scena trebala biti financirana javnim novcem.

Komentirao je i YouTube trending u Hrvatskoj na kojemu pretežno dominiraju "autotune hitovi".

"Rock kultura je zanemarena, ti ljudi su prepušteni tržištu. Imamo tu novu generaciju koja nema običaj odlaziti u klubove, to nije dio njihovog đira. Trap-cajke su nešto što je bio turbo-folk, ali je uveden taj tehnološki element. Ima tu i repera, ali to je neki prirodni razvoj", kaže.

"Mi smo se pjesmom Genije išli rugati dance pokretu koji je vladao 90-ih, koji je sad kad gledamo ovo... Nostalgični smo. To je bila prva pjesma zbog koje su nas ljudi primijetili. Danas je to tako, spojio se folk s rapom. Ne grozim se nad time, djeca se igraju", kaže.

"Što se Thompsona tiče, mislim da bi trebalo odvojiti lik i djelo, ali mislim da je upao u tu mašineriju. U nešto što ne mogu nikako provariti", prokomentirao je kratko Thompsonovu glazbu. "Nacionalizam danas isključuje demokraciju, demokracija uključuje sve", smatra.

"Facebook je sužen, ti ljudi su okruženi ljudima koji misle isto kao i oni. Kao ovi ravnozemljaši, oni su u tim grupama gdje svi misle kao oni i misle da su u pravu. To je kao balkanizacija interneta", rekao je o tome zašto nije baš aktivan na društvenim mrežama.

"Nije kompletna Torcida takva. Uvijek ima idiota koji se skrivaju iza gomile. Ne pratim to toliko, ali ima tu zezancije, uvijek je to humor. Ima puno davatelja krvi među njima, prvi su došli kad je bio požar... Navijačke skupine treba gledati kao ogledalo društva. Niti su dobri niti su loši", rekao je na pitanje o uzvicima mržnje među navijačima.

Pročitajte više