Subaru Impreza STi: Jača nego ikad

SUBARU predstavlja svoj najiščekivaniji model godine - STi izvedbu nove Impreze. Iako Impreza baš i nije pokupila simpatije kupaca svojim neoriginalnim dizajnom, pravi fanatici sportske vožnje u stanju su joj sve oprostiti ukoliko STi izvedba bude napravljena "kako valja i trebuje".

Subaru Impreza WRX STi predstavljena je ovih dana na salonu automobila u Los Angelesu. Jača nego ikad, Impreza razvija 309 KS pri 6.000 okretaja te okretni moment od 394 Nm iz 2,5 litrenog bokser motora. Podaci su to koji se odnose na Imprezu za nejapanska tržišta dok će Japanci uživati u dvolitrenom motoru iste koncepcije i gotovo identične snage , ali s nešto manjim okretnim momentom od 393 Nm.

O savršenosti motora dovoljno govori podatak da zadovoljava izuzetno stroge kalifornijske standarde o emisiji štetnih plinova u atmosferu. Driver Control Central Differential, poznatiji pod kraticom DCCD, od sada nudi čak šest ručno podesivih opcija zatvaranja diferencijala.

18 colni aluminijski naplaci dolaze u serijskoj opremi s gumama dimenzija 245/40. Bez nadoplate od sada dolaze i bočni zračni jastuci te sustav pomoći pri kretanju uzbrdo (Incline Start Assist). Unatoč brojnim sigurnosnim dodacima na šasiji, pojačanom ovjesu, Impreza STi teža je svega 10 kg u odnosu na staru izvedbu.

Brembo je ime koje samo za sebe dovoljno govori kad je u pitanju kočnički sustav, dok se ABS sa sportskim postavkama te elektronska raspodjela sile kočenja brinu za sigurno i kontrolirano zaustavljanje. Proširen je i popis dodatne opreme. Imprezu STi moguće je naručiti u izvedbi s navigacijskim sustavom, SIRIUS satelitskim radio prijemnikom te MP3 sviračem.

Unatoč blagom povećanju mase i svoj sili elektronike ostaje nada da su Imprezine vozne osobine u najmanju ruku ostale iste. Jači motor i pojačano podvozje tome najviše idu u prilog. Pritom nas pretvorba Impreze iz sedana u hatchback ni najmanje ne zabrinjava.

B.I.

Pročitajte više