Test: Mazda 2 1.25 CE Klima - kralj komfora paprene cijene

NASLJEDNIK Demia donosi revoluciju u klasi. Vrhunska kvaliteta i komfor bez premca u klasi na žalost prati i visoka cijena, što je model stavilo u podređeni položaj u odnosu na konkurenciju.

Od čak trinaest dostupnih izvedbi, dvije su posebno interesantne za prosječnog hrvatskog kupca. Naravno, riječ je o solidno opremljenim inačicama pokretanim baznim benzinskim i jedinim dizelskim motorom u ponudi. Mi smo imali prilike isprobati model s srednjim paketom opreme i 1.25-litrenim benzinskim motorom.

Zoom-zoom pokret u potpunosti mijenja Mazdin imidž. Najavu značajnih promjena odradila je 6-ica, a Mazda 2 pokazala da nije riječ o pukoj slučajnosti. Prije nekoliko dana na hrvatsko tržište je stigao i treći model, Mazda 3, kojom je ova marka okončala prvu fazu obnove game.

Dizajn

Najmanja Mazda u ponudi odiše svježinom i nameće se kao jedan od najskladnije oblikovanih pripadnika najnižeg segmenta. U poplavi noviteta osmišljavanje originalnog automobila postaje Sizifov posao, gdje samo najmaštovitiji uspijevaju, a među njima je definitivno Mazda.

Mazda 2 od Demia nasljeđuje kutijastu koncepciju i tu svaka sličnost s prethodnikom prestaje. Dvojka se koncepcijiski polako ali sigurno približava monovolumenu i sasvim je sigurno da će idući model biti još bliži danas najpopularnijoj koncepciji. No vratimo se trenutnom modelu, koji je u Hrvatskoj dostupan već nekoliko mjeseci.

Prednji kraj automobila preslika je većih modela marke, dok stražnji kraj dizajnom koketira s Alfom. Riječ je o dobitnoj kombinaciji, koja je vješto prikrila pravi cilj Mazdinih konstruktora, a to je napraviti najkomforniji model u klasi. Ako izuzmemo Hondu Jazz, ne postoji automobil u klasi kod kojeg se išlo toliko daleko u razvoju komfornog putničke kabine, a da nije stradao dizajn. Testni primjerak imao je odbojnike i bočne zaštitne letvice u boji karoseriji, što u kombinaciji s kromiranim retrovizorima i maskom hladnjaka čini Mazdu 2 zamjetljivom, pa čak i atraktivnom.

Mazda 2 se proteže na čak 3.925 mm duljine, 1.680 širine i 1.545 mm visine. Sasvim dovoljno da postane najveći model u klasi. U odnosu na prethodnika model najveći porast bilježi u duljinu (+117 mm), dok su ostale dimenzije pretrpjele dva do tri puta manje povećanje.

Unutrašnjost

Zavidni gabariti i međuosovinski razmak od čak 2.490 mm sasvim očekivano donose zavidan komfor. Ipak, "dvojka" ide korak dalje i nudi prostranost na razini kompaktne klase. Velika visina vozila osigurava obilje prostora u gornjem dijelu, te dopušta nešto uspravnije postavljenje sjedala. Da su konstruktori napravili hvale vrijedan posao najbolje govori podatak da model bez većih problema "proguta" pet odraslih osoba, koji će bez većih znakova umora prebroditi, ne samo gradsku vožnju, već i kraće izlete. Tu svakako treba spomenuti prtljažnik koji ravnim stranicama i kapacitetom od 267 litara predstavlja solidan rezultat.

Interijer Mazde 2 odiše kvalitetom. Iako je riječ o svojevrsnom derivatu Ford Fieste, "dvojka" se može pohvaliti kudikamo kvalitetnijim materijalima i boljom finalnom izradom.

Dvobojna prednja armatura ni nakon dvadesetak tisuća testnih kilometara ne pokazuje znakove umora, a prelasci preko neravnina ne rezultiraju standardnim "cvrčcima". Testni primjerak bio je obogaćen brojnim alu-umetcima (od nožnih komandi, do središnje konzole i konzole ručice mjenjača) što se savršeno uklapa u atraktivan dizajn audio uređaja i mjernih instrumenata. Ventilacijski otvori napravljeni su u kombinaciji Alfa-VW, bočni su kružni s kromiranim otvorom, dok je središnje moguće u potpunosti zatvoriti.

"Dvojka" se kao svaki pravi monovolumen može pohvaliti brojnim pretincima, od kojih nam se najviše svidio onaj na vrhu prednje armature. Na žalost pretinac za rukavice nije osvijetljen , što s obzirom na cijenu automobila baš i nismo očekivali.

Funkcionalnost se nastavlja i na području preklapanja sjedala. Stražnju klupu moguće je preklopiti u omjeru 60/40, a također je moguće preklopiti i naslon suvozačkog sjedala. Niski utovarni rub i vrata prtljažnika pozamašnih dimenzija razveselit će ponajviše one, koji imaju čestu potrebu prijevoza glomaznih tereta.

Bez obzira na stas vozača moguće je naći idealnu poziciju za upravljačem, vozačko sjedalo podesivo je po visini, baš kao i kolo upravljača. Ispred vozača nalaze se logično postavljeni instrumenti, koji pružaju izvanrednu vidljivost bez obzira na doba dana odnosno jačinu sunčevog svijetla. Jedini nedostatak je nepostojanje odmorišta za lijevu nogu, koju jednostavno nemate gdje pomaknuti kad ne poslužujete papučicu kvačila.

Opremljenost

CE Klima paket opreme predstavlja idealan izbor. Osnovni CE paket donosi zračni jastuk za vozača i suvozača, po visini podesivo sjedalo vozača, servo upravljač, središnje zaključavanje s daljinskim upravljanjem i pripremu za radio s dva zvučnika. Klima nadogradnja donosi još između ostalog klima-uređaj, električne podizače prozora i audio-sustav s kontrolama na upravljaču.

Na popisu serijske opreme nedostaje ABS, koji je dostupan tek uz SE paket, baš kao i bočni zračni jastuci.

Motor i vozne osobine

Testni primjerak pokretao je 1.25-litarski benzinac, koji predstavlja dno ponude. Riječ je o motoru posuđenom od Forda, koji se u Fiestu ugrađuje već punih osam godina. Motor Zetec generacije posjeduje dva bregasta vratila i 16 ventila, a maksimalnu snagu od 55/75 kW/KS razvija pri visokih 6.000 o/min, uz okretni moment od 110 Nm pri 4.000 o/min.

Relativno velika ukupna masa vozila (1050 kg) i aerodinamično nezahvalna konstrukcija sprečavaju sportske performanse. 15.1 sekundi za ubrzanje do stotke i 163 km/h maksimalne brzine ne dižu adrenalin, ali ruku na srce, to i nije bilo za očekivati od obiteljski nastrojenog modela s baznom motorizacijom.

Motor s Fordovim potpisom voli zaći u više okretaje (do 6.600 o/min) kad se javlja reskijim zvukom. Brzi odziv na pritisak gasa i precizan mjenjač zamjetno dugog hoda nude dovoljno uzbuđenja, posebno u gradskoj vožnji. S druge strane, natjerivanje u visoke okretaje plaća se povećanjem potrošnje, koja u ekstremnim uvjetima poprima dvoznamenkastu karakteristiku. Vozeći Mazdu 2 postigli smo potrošnju goriva od nekih 6 l/100 km (90 km/h, 2.700 o/min), pa sve do 10 l/100 km u zagrebačkoj špici pod punim opterećenjem. Tijekom testa Mazda je trošila prosječno 8.3 l/100 km.

Kočnički sustav ne poznaje umor ni nakon opetovanog korištenja, a nedostatak ABS sustava predstavljati će problem tek neiskusnijim vozačima. Zaustavni put neznatno veći od 40 metara sasvim je solidan rezultat s obzirom na koncepciju vozila.

Bez obzira na kvalitetu podloge ovjes (opet Fordov) suvereno podnosi opterećenja i zadržava Mazdu na putanji. Tek je na mokrom asfaltu moguće neplanirano zanošenje vozila, koje se može neutralizirati pravovremenom reakcijom. Putnici straga žaliti će se na pretjeranu tvrdoću, koja je neminovna kod svih iole ozbiljnije projektiranih automobila.

Zaključak

Mazda 2 s CE Klima paketom opreme i metalik bojom stoji 12.940 eura do registracije, što je osjetno više od konkurencije. Model zauzvrat nudi vrhunsku kvalitetu izrade, najbolji komfor u klasi i potpunu opremljenost.

Kombinacija atraktivnog Mazdinog dizajna i Fordove mehanike (mjenjač i ovjes najbolji u klasi) te činjenica da se za ovaj novac dobiva automobil dostojan obiteljske uloge čini Mazdu 2 pametnom kupnjom. I ne zaboravite, Mazda daje tri godine garancije na mehaniku.


Pročitajte više