Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol: Zlata vrijedna!

SLAVLJENIČKA, deseta generacija Toyotinog kompakta donosi novo ime, ali i više od toga. Puno više. Temeljitost japanske tvrtke nikada nije bila upitna, kao niti izvrsnost njenih proizvoda. U to smo se mogli uvjeriti testirajući top izvedbu Aurisa u benzinskoj ponudi nakon koje možemo samo reći da "najbolji (više) ne griješe".

Toyota je definitivno odlučila napraviti rez i jasno distancirati novi model od prethodnika. Pogotovo kad je u pitanju konzervativno oblikovanje, kao i gotovo neemotivan pristup. Kompaktni Japanac je nakon četiri desetljeća i preko 30 milijuna prodanih primjeraka dobio zlata vrijedno ime, barem kad je u pitanju Europa i njegova (najvažnija) izvedba s pet odnosno tri vrata.


Poveznica s prethodnikom zadržana je tamo gdje je to bilo potrebno. Nedvojbeno je da je "stara“ Corolla bila vizualni predložak, ali i mehanička osnova za stvaranje modela koji će Toyoti osigurati uspjeh na svakom od oko 140 tržišta na kojima će model biti ponuđen.

Evolucija Corolle

Za razliku od najljućeg japanskog rivala, Honde Civic, Toyota u pogledu Aurisovog vanjskog izgleda nije povukla radikalne mjere. Neki su to procijenili kao nedostatak smjelosti, a oni bolje upućeniji zaključili kako Toyota želi privući nove klijente, ali ne pod svaki cijenu, pogotovo ako bi postojeći poklonici bili iznevjereni. Vještim manevriranjem između konzervativnog i modernog dobiveno je optimalno rješenje, a Auris je u duhu pravih premium predstavnika dobio bezvremensko lice i naličje.


U usporedbi s prethodnikom Auris je narastao u svim dimenzijama, ali zadržao isti međuosovinski razmak. Posljedica su povećani prevjesi i naglašenija kontura vozila, odnosno u konačnici ozbiljniji nastup. Recimo još kako je dizajn modela osmišljen na jugu Francuske, u Toyotinom ED2 studiju.

Prostora za sve

S obzirom na princip "iznutra prema van" ne čudi što se puno više smjelosti pronalazi u kabini. Putnički prostor je osjetno komforniji od onog što sugeriraju dimenzije vozila. Čak štoviše, prema riječima odgovornih Auris je predvodnik segmenta u pogledu dimenzija interijera.


Pritom niti prtljažnik nije ostao zapostavljen. Osnovni kapacitet iznosi 354 l, a preklapanjem sjedala putem vrlo praktičnog easy flat sustava preuzetog sa Corolle Verso raste na točno 761 l. Slikovitije, tovarni prostor u tlocrtu nudi 1.715 mm duljine i 1.185 mm širine.

Fokus interijera svakako je na tzv. mosnoj središnjoj konzoli, koja osim što izgleda efektno, doprinosi ergonomiji, a posredno i sigurnosti u vožnji. Naime, ručica mjenjača dospjela je u idealan položaj bliže vozaču, čime je vjerojatnost skretanja pogleda s ceste bitno smanjena. Kvaliteta materijala je po običaju visoka, baš kao i činjenica da se u Aurisu putnici osjećaju povlašteno.

Osjećaju prostornosti pridružuju se odlično oblikovana prednja sjedala, kao i efektan dizajn ploče s instrumentima u Optitron trodimenzionalnom maniru. Do tri putnika na stražnjoj klupi mogu uživati u za segment natprosječnoj udobnosti, koju će dodatno začiniti mogućnost podešavanja naslona sjedala.


Ako već u pogledu vanjskog izgleda nije pripadnik plemenite klase, Auris interijerom ničime ne zaostaje za najboljima. Razina Sol s pregršt opreme (pogledati tablicu) daje onaj final touch, a Auris opravdava povjerenje svih onih koji zaziru od bilo kakve prosječnosti.

Um snagu daje

Toyota je na Aurisu lansirala novi 1.6 benzinski motor, kojim je označena premijera Dual VVT-i tehnologije. Kao što i samo ime sugerira, radi se o sustavu neovisnog podešavanja faze usisnih i ispušnih ventila (Variable Valve Timing – intelligent). Elektro-hidraulički pogon je vođen centralnom upravljačkom jedinicom, a u konačnici rezultira ravnomjernijom krivuljom momenta i nižom potrošnjom goriva. U praksi to znači da će motor pri nižim okretajima dati veći zakretni moment, a pri višima davati više snage uz minimalan pad momenta. Konkretno, maksimum od 157 Nm motor razvija pri 5.200 o/min, dok je preko 140 Nm dostupno u rasponu od 2.000 do 6.000 o/min.


I doista, motor se tijekom testa pokazao vrlo elastičnim, ali i uglađenim. Usuglašen s preciznim pet-stupanjskim ručnim mjenjačem osjetno kraćeg hoda no u prethodnika, Auris bez problema postiže odlične brzinske prosjeke. 10,4 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 190 km/h maksimalne brzine su respektabilne brojke, kojima valja pridružiti i prosječnu potrošnju od svega 7,1 l/100 km (test 9,5 l/100 km).

Suprotno očekivanjima, Auris koristi koncepciju MacPhersona sprijeda i polukrute osovine straga. No, valja reći kako je kompliciraniji (i bolji) stražnji ovjes s dvostrukim trokutastim poprečnim ramenima rezerviran za najsnažniju dizelsku izvedbu. Isto tako, klasično rješenje stražnjeg ovjesa štedi prostor i novac, a u konačnici pruža odlične vozne karakteristike. Barem kad je u pitanju Auris koji će bez problema držati zadanu putanju i nečujno apsorbirati neravnine na kolniku. Električni servo uređaj upravljača pruža odličnu potporu u vožnji, prvenstveno zahvaljujući izravnosti, odnosno povratnim informacijama. 2,9 okretaja između krajnjih položaja garancija su preciznosti istoga. 


EuroNCAP je Aurisu priskrbio titulu jednog od najsigurnijih modela na tržištu. Kako i ne bi, kada automobil posjeduje dodatno učvršćenu konstrukciju koja nudi do devet zračnih jastuka. Serijskom ABS-u s pratećim sustavima (EBD, BA) pridružuju se na bolje opremljenim izvedbama VSC sustav nadzora stabilnosti i TRC sustav kontrole proklizavanja pogonskih kotača. Pridodamo li svemu osjećaj solidnosti nesumnjivo je da Auris s razlogom pruža osjećaj sigurnosti u vožnji.

Zaključak

Toyota je lansiranjem Aurisa uspjela riješiti sva bitna pitanja. Prva je svakako činjenica da su ovim modelom ispravljene sve potencijalne mane prethodnika, prije svega u pogledu prostranosti i voznih osobina. Druga, gotovo jednako važna je da Toyota i u europskim okvirima ima jakog igrača među kompaktima, koji će japanski brand približiti i mlađoj populaciji. U svakom slučaju, Auris je model koji u svakom pogledu konkurira širem spektru rivala, a u nekom pogledu čak i podiže standarde C segmenta kojem pripada.


Riječ dvije o cijenama. Testni model predstavlja vrh ponude u benzinskom programu, a stoji 157.607 kn čemu valja pridodati cijenu dodatne opreme. Visoka cijena nije ništa novo, kao niti jednako visoki standardi tvrtke priznati u cijelom svijetu. Auris je definitivno odlično pogođen auto koji nema niti jednu ozbiljnu manu. Sudeći po svemu, Toyota se definitivno posvetila "kaizen-u", kontinuiranom napretku i tako ispunila želju svojeg osnivača, Kiichira Toyode, koji je prije gotovo šest desetljeća rekao: "Od ovog trenutka nadalje želim da svi udruže napore i ujedine se u pronalaženju načina stvaranja superiornih vozila".

Tekst i Foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Sol):

Prednji zračni jastuci  (dvostupanjski)

Bočni zračni jastuci

ABS/EBD/BA

Pokazivač vanjske temp, digitalni sat

Dvobojni interijer

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (1.4 Terra)

Pročitajte više