Toyota predstavila novi Land Cruiser

NAKON više od pet desetljeća i pet milijuna prodanih primjeraka Toyota predstavlja novu generaciju popularnog offroadera. Evoluiranog dizajna novi Land Cruiser donosi daljnji napredak na svim područjima namećući se kao neuništivi terenac vanserijske ponude.

Jedan od najpoznatijih svjetskih terenaca i u svom najnovijem izdanju ostaje dosljedan tzv. QDR (quality, durability, reliability) principu usađenom u svaku generaciju Land Cruisera, počevši od njegovog izvornika, vojnog modela BJ razvijenog na kamionskoj osnovi.

Već sam dizajn, gotovo bezvremenskih linija, jasno pokazuje kako se ovdje radi o terencu kod kojeg nema mjesta kompromisima. Istina, model nikad prije nije izgledao toliko moderno, u neku ruku čak i elegantno, no opet uz preduvjet udovoljavanja terenskoj prohodnosti.

Upravo tako, premda je aerodinamika poboljšana (Cd = 0,35) najvažniji detalji opet su prisutni – kotačima je dano dovoljno prostora za povećani vertikalni hod, a odbojnici su izvedeni kako ne bi zasmetali u graničnim uvjetima prilaznog i silaznog kuta.

Druga premisa od koje utemeljitelji linije Land Cruiser, ali i njeni korisnici ne odustaju, svakako je pouzdanost.

U tome jednu od važnijih uloga ima Toyota Tahara tvornica koja posjeduje off-road stazu za testiranje terenskih mogućnosti, ali i izdržljivosti vozila. Tako je LC u razvoju napravio duplo veći put, čak 30.000 km, simulirajući oko 100.000 km svakodnevne upotrebe.

Testna vozila su svakih 3.000 km prolazila detaljnu inspekciju, a sva detektirana problematična područja odmah poboljšavana. Osim toga, prototipovi prerušeni u trenutni model ispitani su na 30.000 km off-road vožnje, uz dodatnih 70.000 km na neasfaltiranim cestama, dakle 100.000 km ispitivanja u stvarnim uvjetima.

Na estetiku ne treba trošiti previše riječi. Osim prije spomenutog najveće novosti su primjena LED tehnologije na svjetlima, novi dizajn naplataka, ali i sveukupni dojam fluidnosti, posebno vidljiv s boka. Zamjetno je i tek minimalno povećanje dimenzija.

Novi model s 5 vrata je samo 45 mm dulji i 10 mm širi u odnosu na svog prethodnika dok su međuosovinski razmak i stražnji prevjes ostali isti. Recimo i kako je model s 3 vrata 85 mm dulji, a obje karoserijske izvedbe imaju 45 mm veći prednji prevjes.

Premda se vanjski gabariti nisu pretjerano mijenjali, novo izdanje modela nudi izdašniju ponudu prostora. Jednostavan stil u kombinaciji s visokim standardima kvalitete ovdje su dobitna formula, na LC-u dodatno začinjena prvoklasnim materijalima i bogatom serijskom opremom.

Tako već bazna izvedba iz domene sigurnosti nudi ABS, BA, EBD, VSC, EBS, A-TRC, paket zračnih jastuka (7), dok se za odgovarajuću ugođaj brinu automatski dvozonski klima uređaj, potpuna elektrifikacija, audio sustav i sl.

Bogatije razine idu neslućeno daleko, a omogućuju izbor nebrojenih sustava skrivenih iza kratica kao što su KDSS, DAC, HAC, AHC, AVS, MTS... Kada kažemo kako LC po potrebi možete opremiti sustavom terenske vožnje s tri kamere ili sustavom podešavanja parametara vožnje u ovisnosti o podlozi postaje jasno o čemu se tu radi.

Nova generacija Toyotinog ekskluzivnog terenca nudi se u dvije motorne izvedbe, dizelske 3.0 D-4D sa 173 KS (i 410 Nm) i benzinske 4.0 VVT-i sa 282 KS(i 387 Nm). Dizelaš je osnova ponude, a može se kombinirati sa ručnim šest-stupanjskim i automatskim pet-stupanjskim mjenjačem.

S druge strane, benzinac je rezerviran za top izvedbu, a usprkos povećanju snage nudi nižu potrošnju i uvjerljivije performanse.

Neizostavni stalni pogon na sva četiri kotača u normalnim uvjetima, dijeli okretni moment u omjeru 40:60 u korist stražnje osovine, dok se ovisno o situaciji može automatski promijeniti raspodjela momenta na prednje i stražnje kotače s omjera 50:50 na 30:70.

Novi diferencijal doprinosi pouzdanosti, s povećanjem kapaciteta okretnog momenta za 34%, a dostupna je i dodatna blokada stražnjeg diferencijala za poboljšanje off-road sposobnosti.

Toyota Land Cruiser na hrvatskom tržištu starta cijenom od 314.580 kn, koliko stoji kratka izvedba s tri vrata. Verzija s parom vrata više skuplja je 23.000 kuna. Top izvedba je benzinac u produljenoj izvedbi, a stoji 587.265 kn.

Pročitajte više