VW Touran – osježenje iz Wolfsburga

UZ MALO kašnjenje, Volkswagen će početkom proljeća lansirati Touran, model koji će zasigurno uzdrmati tržište monovolumena, ali i najaviti skoro predstavljanje Golfa pete generacije.

Iako Touran nije dizajnersko remekdjelo i najvjerojatnije ni po čemu nije revolucionaran, za Volkswagen je značajan. Postoji nekoliko razloga, a možda najveći je činjenica da ovaj proizvođač u svojoj gami nikada nije imao monovolumen srednje veličine. Terenac Touareg i prije spomenuti Toran su očiti pokazatelji da VW ozbilnjo radi na proširenju svoje ponude.

Potpuna opremljenost baznog modela, što će reći šest zračnih jastuka, ABS+ESP sustav, aktivni nasloni za glavu i audio uređaj, dosad nije bila poslovna praksa proizvođača «narodnih kola». Očito je da u Volkswagenu pušu novi vjetrovi, diktirani konkurencijom, koji su nametnuli potpuno novu filozofiju poslovanja.

Unutrašnjost vozila dotjerana je do detalja. Kvalitetni materijali, visok stupanj završne obrade i izražena funkcionalnost doprinose visokom ukupnom dojmu. Spomenimo samo da se širom kabine nalazi točno 39 pretinaca, te da se prema potrebi u Touran može ugraditi dodatni red sjedala, čime ukupni broj osoba koje može prevesti raste na čak sedam.

Ako izuzmemo Peugeot 307 SW, koji i nije tipičan MPV, samo se Opel Zafira može pohvaliti sa tri reda sjedala. Kapacitet prtljažnika iznosi visokih 695 litara, a prema potrebi se može povećati do čak 1989 litara. 

Početkom svibnja, kad krene u prodaju Touran će biti dostupan u nekolkio motornih izvedi. Posebno interesantan je benzinski agregat sa FSI tehnolohijom koji iz 1.6 litre obujma razvija 85/115 kW/KS maksimalne snage. Nadalje, VW će premijerno predstaviti i  potpuno novi dvolitreni turbodizelski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva maksimalne snage 100/136 kW/KS.

Oba motora, koja udovoljavaju EU4 standardu emisije štetnih plinova donose još jednu novost, a to je 6-brzinski ručni mjenjač. Kasnije će ponuda biti proširena inovativnim DSG mjenjačem (2.0 TDI) i 6-stupanjskom automatikom (1.6 FSI). Još jedna novost je elektro-mehanički servo uređaj, koji u odnosu na mehanički troši manje energije i doprinosi nižoj potrošnji goriva.

Za potrebe proizvodnje novog modela izgrađeni su proizvodni kapaciteti, čiji rezultat je 3.500 novih radnih mjesta.

Poznate su i cijene za njemačko tržište. Bazni model koji pokreće 1.6-litreni benzinski agregat  od 75/102 kW/KSstajati će 19.950 €.

Pročitajte više