Djeca bi u školi trebala učiti o ateizmu, tvrdi izvješće iz Velike Britanije

Foto: 123RF

DVOGODIŠNJE istraživanje o vjerskom obrazovanju u školama rezultiralo je zaključkom da bi djeca trebala učiti o različitim pogledima kao što je ateizam.

U sklopu istraživanja provedenog među učenicima, nastavnicima, roditeljima i vjerskim zajednicama u Velikoj Britaniji, ustanovljeno je kako vjersko obrazovanje treba veliku reviziju jer je svijet u kojem živimo sve raznolikiji.

Do ovog zaključka došlo je englesko Povjerenstvo za religijsko obrazovanje koje je osnovano 2016. Sada predlažu da se predmet preimenuje u "Religija i svjetonazori" te da odražava složenu, raznoliku i pluralnu prirodu svjetonazora.

“Mladi danas odrastaju u društvu različitosti. Život je drugačiji nego što je bio sedamdesetih godina prošlog stoljeća kad je religijsko obrazovanje počelo uključivati i druge svjetske religije osim kršćanstva”, navodi predsjednik Povjerenstva dr. John Hall.

U izvješću se navodi da bi se obrazovanje po ovom pitanju trebalo usmjeriti na “niz religijskih, filozofskih, duhovnih i drugih pristupa životu, uključujući različite tradicije unutar kršćanstva, budizma, hinduizma, islama, judaizma i sikizma, nereligijskih pogleda i koncepata poput humanizma, sekularizma, ateizma i agnosticizma”.

“Nova vizija je od vitalne važnosti za pripremanje djece za život u modernom svijetu. No izvješće nije pokušaj da se religijsko obrazovanje kao predmet poboljša nego temeljno promijeni njegov karakter”, izjavio je Nigel Engers koji je šef ureda za obrazovanje Engleske crkve.

Članovi Povjerenstva smatraju kako bi zahvaljujući promjenama učenici trebali imati poštovanja i suosjećanja za različite vjere i stajališta te savjetuju da djeca takvu nastavu pohađaju do 11. godine života.

Iako bi predmet bio obvezan, predlažu da škole prilagode sadržaj lokalnim okolnostima.

Kad bi do ovakvih izmjena došlo, država bi trebala osigurati sredstva za osposobljavanje novih i edukaciju postojećih nastavnika.

Pročitajte više