Psihologinja: Djeca koja koriste AI bit će pametnija, ako izbjegnu čestu pogrešku

Foto: Pixabay/Youtube screenshot

Učenici koji samo kopiraju odgovore iz ChatGPT-a u svoje zadatke, bez dubljeg razmišljanja, sami sebi čine medvjeđu uslugu, pogotovo zato što umjetna inteligencija doista može pomoći djeci da postanu bolji učenici, tvrdi psihologinja Angela Duckworth.

Umjesto da se prema AI-ju odnosi s nepovjerenjem, treba podučiti djecu pravilnoj upotrebi, rekla je Duckworth u govoru na svečanoj dodjeli diploma na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Pennsylvaniji. I učitelji i roditelji mogu im pokazati kako iskoristiti puni potencijal tehnologije kroz postavljanje dodatnih pitanja AI modelima, kako bi djeca detaljno naučila kako su chatbotovi došli do svojih zaključaka.

"AI može služiti kao mentor", rekla je Duckworth, koja je neurobiologiju studirala na Harvardu, a danas predaje psihologiju na Sveučilištu u Pennsylvaniji. "Po meni, ChatGPT ima izvanrednu pedagošku sposobnost. Može poučavati kroz primjere."

Mark Cuban: Škole moraju u nastavni program uvrstiti AI

Duckworth je isprva bila skeptična prema AI-ju, sve dok se nije susrela s konceptom iz statistike koji joj nije bio jasan. Da bi uštedjela vrijeme, odlučila je pitati ChatGPT za pomoć. Chatbot joj je dao definiciju, nekoliko primjera i upozorenja na česte pogreške. Tražila je dodatna pojašnjenja i primjere iz prakse. Nakon deset minuta korištenja alata, shvatila je kako funkcionira Benjamini-Hochbergova procedura, "prilično složen statistički postupak".

"AI mi je pomogao da postignem razinu razumijevanja kakvu sama ne bih mogla dostići", rekla je Duckworth.

Najnapredniji generativni AI modeli još uvijek griješe. Ponekad izmišljaju podatke ili daju netočne informacije, pa se sve tvrdnje trebaju dodatno provjeriti, a djecu treba naučiti isto. Poduzetnik i investitor Mark Cuban također je u intervjuu za New York Magazine rekao da bi tema "kako koristiti AI" trebala postati dio nastavnog plana i programa.

"Problem nije u tome što djeca koriste AI", rekao je Cuban. "Problem je što škole još nisu prihvatile činjenicu da je AI dostupan i da djeca znaju s njim raditi." Dodao je da je samo znanje kako postaviti prava pitanja AI-ju danas vrijedna vještina.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.