Zabrinjavajući trend: Djeca influenceri reklamiraju junk food

Foto: 123RF

DOK se djeca zabavljaju gledajući videozapise na YouTubeu, često gledaju plaćeni sadržaj koji promovira nezdravu prehranu, pokazalo je novo istraživanje.

Naime, utjecajni klinci koji su postali YouTube zvijezde često razmotavaju darove i nove igračke, a milijunskim pregledima privukli su pažnju brojnih tvrtki koje im plaćaju za promociju svojih proizvoda. Otprilike 90 posto takvih partnerskih odnosa, piše u časopisu Pediatrics, promovira nezdravu hranu brendova McDonald’s, Taco Bell, Coca-Cola i Hershey's.

Istraživači su pregledali 418 najpopularnijih videozapisa pet vodećih dječjih influencera. Od toga su hranu i piće prikazali 271 put, a nešto više od 90 posto odnosi se na nezdrave proizvode.

Djeca influenceri uglavnom se igraju igračkama povezanima s McDonald’som, naručuju u restoranima brze hrane kao što su Burger King i KFC i isprobavaju nove proizvode marki Oreo i Pop Tarts.

"Način na koji su ovi proizvodi integrirani u svakodnevni život u ovim videozapisima je prilično kreativan. To je skriven i moćan način da djecu zainteresirate za nezdrave proizvode", kaže za New York Times autorica studije Marie Bragg.

Fokus na nezdravoj hrani na ovim YouTube kanalima zabrinjava jer stopa pretilosti u djece nastavlja rasti. Gotovo 20 posto američke djece u dobi od 2 do 19 godina je pretilo, pokazuju podaci Centara za kontrolu bolesti. U Hrvatskoj je svako treće dijete pretilo.

"Ovi videozapisi su nevjerojatno moćni. Zaposleni roditelji će pomisliti da njihova djeca gledaju samo simpatične vršnjake koji oduševljeno govore o nekom proizvodu, a ne shvaćaju da je to često dio promišljene strategije", zaključio je Josh Golin, izvršni direktor Kampanje za djetinjstvo bez komercijalnog sadržaja.

Pročitajte više