NBA

Ako mu navijači sakupe 25 milijuna dolara, mogu birati za koji klub će potpisati

Foto: Getty Images

SAMO IME Spencera Dinwiddieja prosječnom ljubitelju sporta ne znači previše. Bek Brooklyn Netsa prilično je dobar NBA igrač, što je posebno pokazivao u ovoj prekinutoj sezoni, postižući u prosjeku 20,6 poena i 6,8 asistencija, što su mu najbolji učinci šestogodišnje NBA karijere.

Detroit ga je 2014. izabrao kao 38. na draftu, ali pravu je priliku dobio dolaskom u Netse dvije godine kasnije, u kojima se razvio u jednog od boljih bekova na Istoku. ESPN ga je uoči ove sezone rangirao kao 76. najboljeg igrača lige, baš kao i godinu ranije. Od individualnih trofeja pamti pobjedu na Skills Challengeu na All-Star vikendu 2018. godine.

Pa iako je na ESPN-ovoj ljestvici dvije godine zaredom bio 76., a nakon ove sezone trebao bi se probiti i među najboljih 50, Dinwiddie je u nečemu prvi, ne samo u NBA ligi nego u svijetu sporta općenito.

Već dugo ga zanimaju kriptovalute, koje su za većinu ljudi u našim krajevima još prilično apstraktan pojam, a prošle jeseni je želio tokenizirati svoj ugovor s Netsima, odnosno pretvoriti ga u digitalnu investiciju, što mu je NBA liga naposljetku zabranila jer bi time prekršio pravila kolektivnog ugovora prema kojima u igračev ugovor ne smije biti uključena treća strana.

Sad je pak Dinwiddie došao na novu ideju kako sakupiti što više bitcoina. Odlučio je pokrenuti crowdfunding kampanju s ciljem sakupljanja 2625,8 bitcoina, čija je protuvrijednost 24.632.630 dolara. Ako sakupi traženu svotu, dopustit će navijačima da odaberu za koji će klub potpisati.

"Ako ne uspijemo doći do cilja, donirat ću cijeli sakupljeni iznos u dobrotvorne svrhe", najavio je 27-godišnji Dinwiddie, kojem u opisu na Twitteru stoji "Just a Tech guy with a Jumper", što pokazuje da su mu tehnološke inovacije ispred košarke..

Dinwiddie je trenutačno u prvoj godini trogodišnjeg ugovora s Netsima vrijednog 34.362.144 dolara, ali ima izlaznu opciju nakon druge sezone. Iskoristi li je, odreći će se oko 12,3 milijuna dolara i postati slobodan igrač nakon sezone 2020./21. Ispune li fanovi njegov cilj, potpisat će jednogodišnji ugovor za klub po izboru većine, i to za unaprijed određeni NBA minimalac zbog kojeg bi bio privlačan praktički bilo kojem klubu jer bi zauzimao mizeran prostor pod salary capom.

No upravo u tome i jest problem. Fanovi bi uplatama zapravo ulagali u Dinwiddiejev ugovor, odnosno u njegovu buduću karijeru, a njegov aktualni ugovor s Netsima služio bi kao osiguranje. To bi značilo da bi on na račun kampanje zarađivao u skladu sa svojom približno stvarnom vrijednosti na tržištu, ali njegov novi klub isplaćivao bi mu samo mali dio, odnosno NBA minimalac. To bi pak značilo da je u ugovor uključena i treća strana, što je prema pravilima NBA lige apsolutno zabranjeno.

Dinwiddie odgovara da nema velike razlike između njegove ideje i standardnih sponzorskih ugovora.

"Proizvođači tenisica i sponzori ionako stalno utječu na odluke u sportu. Moji najveći sponzori će uvijek biti moji fanovi. Zato sam htio da se malo zabavimo dok smo svi u karanteni. Nadam se samo da vlasnici ili osoblje drugih klubova neće sudjelovati u ovome kako ne bi bilo neprimjerenosti u ovom jedinstvenom sponzorskom ugovoru", objasnio je.

Dinwiddie je pametan tip, o čemu svjedoči sama ideja na koju je došao, ali zato je vjerojatno svjestan da takva ideja ne može zaista proći. Iako se NBA liga još nije oglasila na ovu konkretnu temu, jasno je da je ideja o uključivanju fanova u odabir kluba jednako nelegalna kao i ona o prodaji aktualnog ugovora za kriptovalute, koju je NBA već odbila.

Zato je moguće da je Dinwiddie cijelu priču pokrenuo kao šalu, a u doba pandemije i obustave natjecanja ima dovoljno slobodnog vremena da je ovako razradi. A možda je i svjestan da fanovi neće ispuniti cilj te da je ovo jednostavno kul način da sakupi novac za dobrotvorne svrhe.

Kako je krenulo, neće lako dosegnuti 24,6 milijuna dolara. Kampanja traje mjesec dana, a dva dana nakon njena početka sakupio je tek nešto više od 1000 dolara, koje je uplatilo tridesetak ljudi, uglavnom u iznosima od 10 do 20 dolara, uz poruke da ga žele vidjeti u svojoj omiljenoj momčadi.

Pročitajte više