White Stones: Priča oko promjene imena samo je alibi kojim se skrivaju stvarni problemi Varteksa!

NEZADOVOLJNI promjenom imena Varteks u Varaždin Udruga navijača White Stones javnosti se obratila priopćenjem čiji sadržaj prenosimo u cijelosti.

Udruga navijača White Stones sportskoj javnosti želi jasno poručiti da je nezadovoljna i ogorčena promjenom imena Nogometnoga kluba Varteks, a pogotovo načinom i motivima koji su postupak promjene imena obilježili. Konkretno, ogorčeni smo zbog nekoliko bitnih činjenica:

-Promjena imena napravljena je bez ikakve strategije, javne rasprave, marketinške analize i svih drugih bitnih parametara kod ovakvih, povijesnih odluka. Ime je promijenom voljom pojedinaca koji su svoj stav nametnuli kao jedini i ispravan, a bez konkretnih argumenata.
-O životu desetljećima nama svetoga kluba odlučivalo je svega 12-ero ljudi
-Višegodišnji nerad (ili nesposobnost) klupskih čelnika očitovana je i u pripremi povijesne Skupštine. Nije se provjerio banalan podatak – postoji li već NK Varaždin?!
-Dokumentacija sa Skupštine nije dostavljena puna tri tjedna od iste, da bi nakon svega u njoj pisao niz neistina – od prisutnog broja skupštinara (29 umjesto 12!) do naziva izglasanog imena

OBRAZLOŽENJE:

Iako smo svjesni težine aktualne gospodarske situacije u našoj regiji i cijeloj zemlji, uzrokovane globalnom krizom, iznimno smo nezadovoljni zbog promjene imena našeg nogometnog prvoligaša. Smeta nas i boli činjenica da je o svega 12! (riječima: DVANAEST) ljudi odlučivalo o promjeni imena sportske perjanice grada i cijele sjeverozapadne Hrvatske, jednog od najuspješnijih sportskih kolektiva u cijeloj zemlji. Provedeno je to bez jasne vizije i strategije, bez marketinške kampanje u trajanju najmanje šest mjeseci do godine dana, bez javne rasprave, tribine, čak i bez okruglog stola. Za ovu temu zasigurno je zainteresirano barem nekoliko tisuća navijača, koji svaki vikend dolaze na stadion Varteksa, a ne samo njih 12 koji su izglasali promjenu imena. Također nam je nelogično da se uopće razmišljalo o promjeni imena, umjesto primjerice o preoblikovanju kluba, što je nužno kako bi klub počeo organiziranije i profesionalnije djelovati, u sportu koji je jedan od najvećih svjetskih biznisa.

Na samoj skupštini bilo je i niz nepravilnosti. Primjerice nije se na skupštini glasalo o promjeni imena u NK „Varaždin“ Varaždin, kako stoji u zapisniku, već u NK Varaždin. Tek kasnije se naime saznalo da je ime udruge NK Varaždin već registriralo. Sam kvorum je na skupštini bio iznimno tijesan, čekalo se do 12:15 kada je stigao posljednji sponzor, da ukupno brojka prijeđe 27 „glasova“, za koje je pravo imalo 12 osoba. Spomenimo da se na skupštini nije niti provjeravao identitet glasača.

Pitamo se, je li uopće zbog svega toga skupština legalna?

Takva odluka i takva skupština samo su dio loših poteza i problema, koji su se počeli događati od urušavanja kluba, od srpnja 2001. godine i smrti neprežaljenog Anđelka Herjavca. Počev od kašnjenja s registracijama igrača, licenciranjem kluba, nebrigom o stadionu, odlaska sponzora. Ono što nas najviše boli jest svakako odlazak naših najvrjednijih igrača (op. Prahić, Smrekar) za samo 100.000 eura u europske drugoligaše. U isto vrijeme NK Osijek prodaje igrača približne igračke vrijednosti za dvadesterostruko veću vrijednost, i rješava godišnji budžet tim transferom. Ne samo da najvrjedniji igrači odlaze ispod tržišne cijene, nego nam odlaze i djeca iz omladinske škole, o kojoj nitko ne vodi računa, a drži nas

na životu godinama. Tako su nam ovog ljeta nekolicina dječaka od 13, 14 i 15 godina otišla u NK Dinamo, čime se urušavaju dugoročni temelji kluba. Promjena imena provedena je bez jasnih ekonomskih parametara, opetovano se potvrdilo da u klubu nema jasne vizije i strategije. Smatramo da se nisu iscrpile sve mogućnosti da klub zadrži staro ime, jer NK Varteks je brend. I to najjači sportski brend u sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Spomenimo samo da je Varteks jedini hrvatski prvoligaš, od osnutka HNL-a koji je iz euro natjecanja izbacio jednog engleskog premijerligaša te da je uz Hajduk jedini klub koji je igrao u četvrtfinalu euro-natjecanja, „prezimivši“ u Europi. Ime je svetinja, klub je svetinja. Nije to tvrtka, ne može se klub promatrati isključivo s komercijalnog stanovišta i mijenjati naziv, kao da se radi o proizvodu koji ne funkcionira. Uostalom ako je proizvod igra i igrači, onda smatramo da je Varteks i dalje dobar proizvod, samo nedostaje kvalitetne „pratnje“, kao i primjerice nekom dobrom proizvodu kada nema
dovoljno kvalitetan marketing, pa ne prolazi na tržištu. Klub postoji 80 godina, a 52 godine pod imenom Varteks. Ljudi iz tvornice su igrali za klub, Varteksovi radnici su igradili stadion, a klub djeluje u Varteksovom kvartu, koji nikad neće biit neki drugi kvart. To će uvijek biti Varteksov kvart, kao što će i NAŠ klub uvijek biti Varteks. Promjenu imena klupski čelnici su opravdavali interesom sponzora, a nas zanima koji je to sponzor od 21. lipnja pristupio klubu?
Tisuće klubova su dolazile u krize, pa nisu mijenjale ime, čak i ostajale bez sponzora (Philips, Bayer), ali je ipak ime kluba ostalo. Spomenimo i primjer iz Austrije, kada je Austria
Salzburg promijenila ime u Red Bull Salzburg, no i to tek nakon što je sponzor pokazao interes. U međuvremenu taj klub ima 500-1000 navijača na utakmicama domaće lige, a novoosnovani klub pod tradicionalnim imenom, u četvrtoj austrijskoj ligi ima tri do četiri tisuće navijača.

ZAKLJUČAK:

Ne želimo vjerovati da svi navedeni događaji oko kluba u posljednjih nekoliko godina vode ka marginalizaciji i gašenju prvoligaškog nogometa u gradu. Sve to liči nam na razgradnju, uništavanje i nebrigu oko nečega što se stvaralo 80 godina. Što se pak samog imena tiče, višegodišnja priča o promjeni imena samo je dobar alibi kojim se pred javnosti skrivaju stvarni problemi kluba. Ne želimo vjerovati niti prihvatiti da se, umjesto stvaranja novih vrijednosti, ambicije, vizije i strategije te profesionalizacije, javno govori samo o prodaji zemljišta za neki novi „velebni“ komercijalni projekt naših gradskih čelnika. Mnoge strateške
odluke u našem gradu u posljednje vrijeme donesene su bez jasne vizije, strategije i javne rasprave. Ne želimo da i ova prođe ovako.

Pročitajte više