Fikus Josipović gubi potporu građana u korist Kolinde Grabar Kitarović

Foto: HRT, Index

POSLJEDNJE istraživanje Cro Demoskopa pokazuje za koga bi hrvatski birači glasali da su danas predsjednički izbori.


Aktualni predsjednik Ivo Josipović i dalje uvjerljivo vodi s 50,1 posto glasova. Najbliža mu je još uvijek nepotvrđena HDZ-ova kandidatkinja, Kolinda Grabar Kitarović s 29,2 posto.

Treće mjesto zauzeo je Milan Kujundžić s 6,2 posto, a slijedi ga kontroverzna nositeljica akcije "U ime obitelji", Željka Markić, s 1,6 posto glasova.



Zanimljivo, podrška birača Ivi Josipoviću najmanja je u posljednja tri mjeseca. U travnju  je njegov reizbor podržavalo 51,6 posto birača, a u svibnju 52,5 posto. Ta razlika ide u korist Kolindi Grabar Kitarović i Milanu Kujundžiću kojima je u isto vrijeme rasla podrška birača.

Tako je Grabar Kitarović, od 27,2 posto u travnju, i 27 posto u svibnju, ovog mjeseca došla do 29,2 posto potpore u izboru za buduću predsjednicu.

Milan Kujundžić u travnju je uživao potporu 4,5 posto birača, u svibnju je ona porasla na 6,1, da bi danas iznosila 6,2 posto. Nedovoljno za bilo kakvu ozbiljniju ulogu u predsjedničkim izborima. S druge strane, Željki Markić je potpora sa 2,6 posto u travnju opala na 1,6 posto.



Promatrajući podršku prema stranačkim preferencijama, sadašnjeg predsjednika Josipovića podržava 94,5 posto SDP-ovih birača i 18,1 posto HDZ-ovih.


Kolindu Grabar Kitarović očekivano podupire 70 posto HDZ-ovih birača i samo 2,1 posto SDP-ovih.

Sklonost Milanu Kujundžiću iskazalo je 5 posto HDZ-ovih i 0,7 posto SDP-ovih birača. Željka Markić ima jednako mizernu potporu birača obje stranke, 0,6 posto HDZ-ovih i 0,7 posto SDP-ovih birača.

3,1 posto HDZ-ovih i 1,4 posto SDP-ovih birača izabralo bi nekog drugog. Jednaki je postotak i neodlučnih birača SDP-a i HDZ-a.

Predsjednik Ivo Josipović već mjesecima vodi jednu od skupljih predizbornih kampanja u novijoj povijesti Hrvatske. A sve to o trošku poreznih obveznika.

Proračun ureda predsjednika za 2014. godinu, naime, iznosi 43.903.377 kuna, a ta su sredstva gotovo u cijelosti posvećena Josipovićevoj nakani da na izborima krajem godine osvoji još jedan mandat.

Novac troši i na brojna putovanja koja ne donose nikakve konkretne rezultate. U Katar je vodio čitavu kremu hrvatskog gospodarstva, no rezultata nije bilo nigdje. Nestala je i njegova inicijativa za rast hrvatskog gospodarstva, a nije se istaknuo ni u kriznim situacijama.

Pročitajte više