HTZ platio 2,8 milijuna kuna za slogan kojeg koriste Chevrolet, Mitsubishi, američki kasino...

Screenshot: YouTube, trademarks.justia.com, behance.net

NOVI slogan Hrvatske turističke zajednice, "Hrvatska - puna života", odabran u jakoj konkurenciji agencija Grey Worldwide, SCPF (Segarra, Cuesta, Puig i Fernandez, Si) & Bruketa&Žinić, BBDO Zagreb d.o.o. + AMV BBDO d.o.o., M&C Saatchi & Studio Sonda d.o.o. i McCann Erickson d.o.o. & FutureBrand Ltd., mogao bi biti tek kopija starijeg slogana Chevrolet Sparka, koji na engleskom zvuči potpuno identično - uz navođenje Chevroletovog četverokotačnog ljubimca "Spark - Full of life" ("Spark - pun života").

Slogan "Full of life" među proizvođačima automobila očigledno je popularan. Koristi ga i Mitsubishi za novi, ove godine lansirani model popularnog terenca Pajero.

Slogan "Full of life" već je iskorišten i u sektoru turizma. Njime se reklamira turistička zajednica kanadske provincije British Columbia.  

Slogan "Full of life" prigrlio je i američki hotel i kasino Mohegan Sun. Ovaj slogan je Mohegan Sun javnosti predstavio u listopadu prošle godine. Kampanju "Full of life" za Mohegan izradila je njujorška agencija Taxi Inc.

Isti ovaj slogan koristi i poljska firma Agos Nova. Sloganom "Full of life" Poljaci reklamiraju sokove, te proizvode od voća i povrća.

Na stranici Justia Trademarks vidi se i kako je slogan "Full of life" zaštićen od 13. siječnja ove godine, i to na ime američke firme Johnson Smith Company.

Slogan "Full of life" je, kao što se vidi na internetskim stranicama Ureda za usklađivanje unutarnjeg tržišta, zaštićen i u Europi. Licencu od 2006. godine drži novozelandska firma Westland Milk Products koja na tržište stavlja mlijeko i mliječne proizvode. 


Podsjetimo, Povjerenstvo za odabir krovnog komunikacijskog koncepta o Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice jednoglasno su odabrali upravo koncept "Croatia - Full of life" kao okosnicu oko koje će se isplesti pozadinska turistička priča Hrvatske.

> Index saznaje: Evo tko je odabrao novi slogan HTZ-a i koliko je sve to koštalo

Za koncept je izdvojeno čak 2.812.500 kuna s PDV-om, a u sklopu navedenog iznosa, odabrani ponuditelj dužan je dostaviti krovni komunikacijski koncept, mogućnosti proširivanja krovnog komunikacijskog koncepta  i primjere potencijalne evolucije ideje te slogan (tagline), simbole, boje, ikone, i sl., slike poveznice s krovnim komunikacijskim konceptom te 20 riječi/izraza poveznica s krovnim komunikacijskim konceptom. Usto, potrebno je priložiti i vizualni kontekst i primjenu u različitim medijima.

Indexu su iz HTZ-a danas rekli kako je testiranje koncepata provedeno putem CAWI metode na 8 najvažnijih tržišta, a to su njemačko, austrijsko, talijansko, francusko, britansko, švedsko, poljsko i rusko.

Ukupan uzorak je 4800 ispitanika, odnosno njih 600 po svakom tržištu. U izboru ideje koja im se najviše sviđa, 28 posto ispitanika odabralo je prijedlog „Croatia, Full of Life“. Po istom kriteriju, drugi po redu koncept je odabralo 21 posto ispitanika.

Pobjedu je na kraju odnio komunikacijski koncept BBDO Zagreb-a i AMV BBDO-a.

 

Pročitajte više