Hajdaš Dončić: Kroz monetizaciju autocesta prvi put u povijesti imamo priliku smanjiti javni dug

Foto: FAH

MINISTAR pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić poručio je večeras kako Vlada planiranom monetizacijom autocesta želi za buduće generacije zatvoriti stalno rastući dug autocesta, odnosno po prvi put u hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug.

"Ako sada imamo dug koji je 33 milijarde kuna i ako taj dug raste, raste i raste, ako trebamo vratiti ne samo 60 milijardi kuna za nekih X godina, nego tu moramo i uračunati trošak održavanja i onih 20 lipa koje u ovom trenutku više ne dajemo budućem koncesionaru, mi dolazimo skoro do 90 milijardi kuna. S jedne strane imamo priču ajmo zatvoriti dug sada koji je 30 milijardi ili ostaviti budućim generacijama da to bude 90 milijardi", izjavio je Hajdaš Dončić za RTL Danas.

Autoceste ostaju u hrvatskom vlasništvu

Ponovio je kako autoceste, koje su i sada dijelom u koncesiji, ostaju u hrvatskom vlasništvu. "Mi samo mijenjamo koncesionara jer smatramo da privatni koncesionar može dati dovoljno novca da zatvorimo nepovoljne kredite HAC-a i ARZ-a, a time može donijeti neku dodanu vrijednost hrvatskom gospodarstvu. Dakle, odluka je vrlo jednostavna - želimo li se i dalje nepovoljnije zaduživati ili želimo po prvi put u hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug", poručio je.


Ministar je rekao kako ne strahuje od aktualne inicijative za raspisivanje referenduma o monetizaciji, s obzirom da građani imaju pravo na referendumu reći svoje odluke i razmišljanja.

"Ne srljamo grlom u jagode"

Upitan ostaje li pri svojoj najavi da će, ne uspije li monetizacija autocesta, podnijeti ostavku, odgovorio je kako je govorio o situaciji ako Vlada odbije ponudu potencijalnog koncesionara, a on osobno smatra da je ponuda dobra. U tom će slučaju, tvrdi, dati premijeru mandat na raspolaganje.

"Ne mogu garantirati da nešto tijekom procesa samih koncesija neće poći po zlu. Živimo u turbulentnom vremenu, u turbulentnom društvu, svašta se može dogoditi. U slučaju ako je ponuda dobra i ako je procijenimo zadovoljavajućom, osobito zbog naše obveze, a članstvo u EU obvezuje jer smo kroz partnerski sporazum naveli da je zapravo koncesija hrvatskih autocesta jedna od mjera za smanjenje javnog duga, onda možemo razmatrati i neke druge okolnosti u budućnosti", dodao je.

Pročitajte više