Karamarko pritišće Vladu da uloži više od dvije milijarde kuna u nepotreban most!



TOMISLAV KARAMARKO odlučio je da je Pelješki most trenutno najvažnije pitanje u Hrvatskoj. U duhu ovog razmišljanja, HDZ je Hrvatskom saboru dostavio prijedlog rezolucije kojom žele natjerati Vladu da sporni most izgradi do 2017. godine.

> HDZ-ova rezolucija o izgradnji Pelješkog mosta

Dokumentom koji nosi naziv "Prijedlog rezolucije o načelima prometnog povezivanja Dubrovačko-neretvanske županije u funkciji uspostave ustavnopravne jednakosti svih građana RH", HDZ želi obvezati Vladu na ulazak u projekt kojeg je Radimir Čačić na samom početku mandata usporedio s plaćanjem radnika da lopatama bacaju novac u vatru.

Naime, ukoliko bi Sabor prihvatio rezoluciju koju predlaže HDZ, Vlada bi morala odnekud skucati dva i kusur milijardi kuna za izgradnju Pelješkog mosta. Srećom, oni koji podržavaju ovaj projekt u Saboru su trenutno u manjini, tako da su male šanse da će HDZ-ova rezolucija proći.



Već uloženo 300 milijuna kuna, trebalo bi još barem dvije milijarde

Kao glavni i zapravo jedini suvisli argument u korist izgradnje Pelješkog mosta HDZ navodi potrebu za uspostavom teritorijalne cjelovitosti Hrvatske. Financijskog aspekta čitave priče HDZ se jedva dotiče.


U rezoluciji stoji tek podatak da je do sada u Pelješki most uloženo oko 300 milijuna kuna, što je tek 15 posto sredstava potrebnih da se most završi. Barem službeno.

Finalni bi proizvod, naime, bio barem 20-ak posto skuplji jer su i sami izvođači svjesni da ga po cijeni koju su ponudili u izvornom natječaju ne mogu završiti. No, u ono vrijeme to nije predstavljao problem; novac za infrastrukturne projekte iz HAC-a i HC-a bez problema se izvlačio aneksima ugovora o vantroškovničkim radovima.

Pelješki most nema smisla

"Pelješki most nema ni makroekonomskog ni prometnog smisla", tvrdi Indexov stručni sugovornik iz HAC-a, koji je želio ostati anoniman. Napominje da će projekt Pelješkog mosta možda imati smisla za desetak godina ili kasnije, kada proračun to bude mogao pretrpjeti.

U "dovršetak" Pelješkog mosta, naime, potrebno je uložiti još dvije do tri milijarde kuna. "Dovršetak" je namjerno stavljen pod navodnike, s obzirom da dosadašnjim pripremnim radovima, u koje je uloženo 300 milijuna kuna, nije postignuto gotovo ništa. Također treba napomenuti da je osim samog mosta potrebno izgraditi pristupne ceste i odgovarajuća prometna čvorišta, što dodatno diže cijenu čitavog projekta.

"Nema se nikakvog smisla zaduživati kako bi se ušlo u izgradnju projekta koji neće ostvarivati apsolutno nikakav povrat. U ovom trenutku mogu se graditi samo projekti koji će vraćati novac. A Pelješki most neće vraćati apsolutno ništa", tvrdi naš sugovornik.

Pročitajte više