Menadžerica godine odbila platiti! Ferdelji: Za 35 tisuća kuna dobila bi dvominutni filmić, deset mjesta na večeri i dvije stranice u brošuri

"NA DODJELU nagrada CROMA-e neću ići. Ne vidim da bi moja firma od toga imala neke poslovne beneficije, pa nema ni razloga da odem", kaže u razgovoru za Index Hana Medin.

> Odbila nagradu za menadžericu godine jer su je tražili 35.000 kuna: Radije ću novac potrošiti na djelatnike

Poseban motiv da potegne do Zagreba ne predstavlja joj ni činjenica da je pokrovitelj CROMA-ine manifestacije Ivo Josipović. "Bila bi mi čast razgovarati s predsjednikom Republike Hrvatske, ali opet, ne vidim da bi moja firma od toga imala neku poslovnu beneficiju", objašnjava Medin.

Mlada zadarska poduzetnica je, podsjećamo, odbila nagradu Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika za menadžericu godine. Nije joj bila prihvatljiva cifra od 35.000 kuna koju bi morala platiti kako bi dobila priliku da predstavi svoju firmu na ovogodišnjoj CROMA-inoj manifestaciji.

Ferdelji: Ne plaća se nagrada nego reklama

Vladimir Ferdelji, predsjednik udruge CROMA i kandidat za gradonačelnika Zagreba, tvrdi da Medin nije morala ništa platiti za samu nagradu. To joj je, kaže Ferdelji, ponuđeno samo kao jedna od opcija.

"Pravila su jasna. Za primanje nagrade ne treba niti jedna kuna nikakvih financijskih sredstava. Svaki dobitnik ima pravo na dvije besplatne ulaznice na večeri u Westinu i u okviru toga prima plaketu i našu statuu. To je besplatno. Ovo što se plaća u paketu, naravno dobrovoljno, je prezentacija njihovih firmi koja se sastoji od dvominutnog filma koji se prezentira, brošure od dvije stranice za reklamu i deset mjesta na večeri za prijatelje i partnere", kaže Ferdelji.

Nagradu odbila zbog neravnopravnosti

Iz e-mail prepiske između Medin i Esada Čolakovića iz CROMA-e razvidno je da je plaćanje reklamnog paketa zadarskoj poduzetnici ponuđeno kao opcija, a ne kao obveza. No, to ne mijenja činjenicu da takvi CROMA-ini propisi ne dozvoljavaju svim poduzetnicima da svoje firme predstave na jednak način.

"Lako je biti menadžer velike korporacije iza kojeg stoji financijska mašinerija koja će nepromišljeno odvojiti iznos novca za marketinške istupe, i u tom vidu uvijek će isti ljudi biti dio te prestižne liste, jer ostali poduzetni, pametni, vrijedni i domišljati ljudi na kojima i leži gospodarstvo jednostavno neće biti interesantni jer nisu financijski konkurentni. Menadžeri su oni koji brinu za svoj tim", napisala je Medin u svom odgovoru CROMA-i, te dodala:

"U tom duhu, sudeći po iznosima koji su navedeni da bih primila nagradu ravnopravno sa svima, odnosno priznanje za svoj rad, morat ću se povući".

Mediji su (opet) krivi

"Kao što sam i napisala u svom pismu CROMA-i, u ovakvoj ekonomskoj situaciji taj ulog puno više znači mojim djelatnicima nego u nekakve marketinške svrhe jedne večeri, koja će proći i neće ostaviti značajan utjecaj na poslovanje, perspektivu otvaranja novih radnih mjesta, zadržavanja radnika i pozitivnog ozračja jedne firme", kaže nam Medin.

Iako zadarska poduzetnica očito želi poručiti da CROMA svoje laureate dijeli na "jednake i jednakije", Ferdelji smatra da Medin zapravo ništa nema protiv CROMA-e. Uvjeren je da su mediji iskrivili njenu priču kako bi fabricirali aferu.

"Shvatio sam to kao njenu odluku. Očito se ne želi prezentirati na razini koja je besplatna, a misli da taj novac može bolje u potrijebiti u svom poslovanju. U svakoj generaciji, pa i u ovoj, imamo barem tri-četiri laureata koji nisu ništa platili, koji će se prezentirati bez filma i uzeti dva mjesta. To nije ništa neuobičajeno. Tko ne može platiti, ni ne mora", kaže Ferdelji.

35.000 kuna za izradu prezentacijskog filma?

Spomenimo i da je CROMA neprofitna organizacija, koja na novac prikupljen od nagrađenih poduzetnika ne mora platiti porez. Neizbježno se nameće pitanje što to točno košta 35.000 kuna "po glavi". Ferdelji ovaj iznos objašnjava troškovima izrade prezentacijskog filma.

"Cijena od 35.000 kuna za cijeli paket znatno je niža od snimanja, produkcije i prikazivanja filma u režiji HRT-a. Ona je komercijalno niža od svih cijena koje se mogu postići na tržištu", tvrdi Ferdelji.

Pročitajte više