Milanoviću, jesi li siguran da auti nisu skupi? Zbog mutnog natječaja izgubljeno 33,5 milijuna kuna!

Foto: Hina

NABAVA službenih vozila tema je za tabloide, tvrdio je Zoran Milanović na sjednici vlade u rujnu prošle godine. Samo koji dan nakon ove premijerove izjave, (istaknimo još jednom - radi se o rujnu 2013. godine! - op.a.) Index je objavio podatke koji dokazuju da je javna nabava oko koje se ovih dana digla velika bura ipak tema za Državno odvjetništvo.

Javnost je s pravom ogorčena što država za nova vozila troši 271 milijun kuna. Ako zbog ničeg drugoga, onda zbog toga što su mogli proći barem 33,5 milijuna kuna jeftinije. Da povoljnije ponude za policijska vozila na javnom natječaju nisu poništene iz formalnih razloga.

Kao što je Index već pisao, zagrebačka tvrtka Grand Auto d.o.o. DORH-u je posredstvom odvjetnika Tihomira Rubeše prijavila sumnje da je javni natječaj za automobile o kojima ovih dana bruji čitava država namješten.

Inka Jurišić, zamjenica Mladena Bajića, od Županijskog državnog odvjetništva u Zagrebu tada je zatražila provođenje istrage, uz napomenu da predmetni podnesak treba tretirati kao "podnesak s naznakama korupcije".

Milanović obaviješten da je nabava mutna

Da javni natječaj za nabavku vozila težak desetke milijuna kuna možda i nije sasvim čist, obaviješteni su i premijer Milanović i predsjednik Ivo Josipović. Na njihove adrese stiglo je pismo koje potpisuje Ken Lalo, direktor izraelske firme Grand Automotive, koja je stopostotni vlasnik hrvatskog Grand Auta.

Ugovori su potpisani, automobili su kupljeni, a istraga DORH-a nikakvim plodom još nije urodila. Potvrdio je to za Index odvjetnik Rubeša, kazavši da ni on ni njegovi klijenti iz kuće Grand Auto nisu dobili nikakvu povratnu informaciju o prijavi koju su podnijeli 13. rujna 2013. godine.

Nabavka službenih vozila u međuvremenu je prestala biti tema za tabloide i postala tema od prvorazrednog nacionalnog interesa. Milanović već dva dana zaredom saziva konferenciju za novinare kako bi govorio upravo o javnoj nabavi vozila za državne potrebe. Opravdava se pritom tvrdnjama da su Hrvatskoj nova vozila potrebna, a objašnjava i da skupe ministarske limuzine ipak nisu tako skupe.

No, na osnovane sumnje da je natječaj na kojem je država potrošila 271 milijuna kuna namješten, premijer se nije osvrnuo. Iako je Milanovića o tome, kao što smo već napomenuli, u pismu upozorio direktor izraelskog Grand Automotivea.

"Naše ponude diskvalificirane su pod dubioznim okolnostima. Vrlo je vjerojatno da će ogromnu razliku u cijeni na kraju platiti hrvatski građani", naveo je između ostalog Lalo u pismu na engleskom jeziku, koje je poslano na adrese ureda premijera i predsjednika države.

33,5 milijuna kuna bačeno u vjetar

Red je stoga da podsjetimo o kakvoj se muljaži s javnim natječajem zapravo radi. Kao što je Index već pisao krajem rujna prošle godine, tvrtka Grand Auto podnijela je kaznenu prijavu zato što su diskvalificirani iz natječaja iako su njihove ponude od konkurentskih ukupno bile jeftinije za čak 33,5 milijuna kuna.

U svojoj kaznenoj prijavi tvrtka Grand Auto iznosi sumnje da se na javnom natječaju pogodovalo konzorciju ponuditelja koji je ponudio automobile iz asortimana autokuće P.Z. Auto. Radi se o firmi koju su zajedno osnovali Auto Zubak i Porsche Zagreb.

Natječaj za nabavku vozila bio je podijeljen u šest različitih grupa. U grupama 1 i 2 diskvalificirane su ponude firmi ALD Automotive i SG Leasing, koje su nudile automobile iz asortimana kuće Auto Grand. Ponuda firme ALD Automotive odbijena je odmah po otvaranju ponude, i to iz sasvim trivijalnog razloga; dokumentacija im je proglašena nepotpunom jer nisu dostavili potvrdu da protiv odgovornih osoba u firmi ne postoji pravomoćna presuda za kaznena djela iz sfera gospodarskog kriminala. Dostavili su, naime, potvrdu da protiv njihovih direktora ne postoji niti nepravomoćna presuda.

Ponuda firme ALD Automotive tako nije niti uzeta na razmatranje, iako je bila 10.446.430,95 kuna jeftinija od ponude firme Porsche Leasing, s kojom je na kraju sklopljen ugovor.

U drugoj nabavnoj grupi isprva je kao najbolja izabrana ponuda firme SG Leasing, ali ta je odluka poništena nakon žalbe ponuđačkog konzorcija predvođenog Hypo Alpe Adria Leasingom. Državni ured za središnju javnu nabavu žalbu je uvažio uz objašnjenje da je SG Leasing u svojoj ponudi učinio niz formalnih pogrešaka, zbog čega je ponuda proglašena nevažećom.

Posao je tako pripao konzorciju predvođenom Hypo Alpe Adria Leasingom, koji je žalbu i uložio. Njihova ponuda je od ponude SG Leasinga bila skuplja za čak 23.126.875,75 kuna.

Pročitajte više