ORaH u Zagrebu glasao za uvođenje prometa u pješačku zonu

Foto: FAH

VIJEĆE gradske četvrti Gornji grad - Medveščak izglasalo je na ovotjednoj sjednici odluku koja bi, ako bude potvrđena na razini grada, značila dokidanje pješačke zone i otvaranje prometa između Bakačeve i Cesarčeve ulice, javlja H-alter.org.

Za tu su odluku glasali i vijećnici iz redova "zelene" stranke ORaH, Vlasta Toth i Ivan Pamuković. Protiv nje se izjasnio Siniša Dvornik, vijećnik iz redova stranke ZA GRAD.

U obrazloženju odluke piše da je zbog zatvaranja Kaptola i Bakačeve ulice za promet prema Cesarčevoj i Palmotićevoj došlo do golemih prometnih zastoja na Medveščaku i Ribnjaku u kojima vozni red gube i autobusi i tramvaji. Osim prometnog kolapsa spominje se zagađenje zraka te velika nesigurnost na područjima Medveščaka i Ribnjaka.

H-alter je pitao Vlastu Toth iz ORaH-a zašto je stranka dala glas za sužavanje pješačke zone.

"Neki prenose lažne glasine, stvarno stanje je da ne ukidamo pješačku zonu, samo želimo da se jedan krak oslobodi za promet, da automobili mogu doći do Palmotićeve", rekla je Toth.

Mirela Holy smatra da je to u nadležnosti gradske organizacije stranke kojoj stoji na čelu. Predsjednika Gradske organizacije Oraha Dražen Vlahovski je rekao da se ORaH kao stranka zalaže za ubrzani razvoj ekološki održivog prometa u gradu koji neće pridonositi daljnjem zagađivanju zraka.

"Promet trenutačno donosi više štete nego koristi"


"Smatramo da je svaka nova pješačka zona itekako dobrodošla, međutim trenutačno zagušenje prometa koje je nastalo novom regulacijom donosi znatno više štete nego koristi zbog nemogućnosti nalaženja alternativnih pravaca prometovanja motornih vozila u ovom dijelu grada", kaže Vlahovski.

On ističe da toj zoni nije ni biciklistima trenutno dozvoljeno prometovanje te da je važno omogućiti nesmetan tijek prometa  u okruženju četvrti, posebice za hitne intervencije.

Siniša Dvornik iz stranke ZA GRAD smatra da je obrazloženje odluke vijećnika prepuno proizvoljnih tvrdnji i pretjerivanja.

"Nije točno da sadašnja regulacija povećava zagađenje zraka i u pješačkoj zoni Cesarčeve. Isto tako, nije rješenje da se znatan dio nesigurnosti i zagađenja zraka, što je izraz koji stoji u obrazloženju, premjesti u pješačku zonu", smatra Dvornik.

Šimpraga: Prijedlog je nerazuman!

S njim se slaže i Saša Šimpraga, voditelj platforme 1POSTOZAGRAD.

"Prijedlog za ukidanje pješačke zone oko Trga Europe je nerazuman. Pješačku zonu nipošto ne treba smanjivati, već upravo suprotno. Problem prometa koji doista traži poboljšanja potrebno je rješavati stimuliranjem alternativnih pristupa, a ne dokidanjem ostvarenog standarda", kaže Šimpraga koji je rekao i da bi Zagreb obuhvaćanjem najvećeg dijela Martićeve sve do pješačke zone oko Kvaternikovog trga dobio pješačku zonu primjerenu suvremenim potrebama grada.

Tena Šarić iz udruge Sindikat biciklista smatra da Zagreb nije na tragu prakse uspješnog smanjenja korištenja motoriziranog prometa gradova poput Londona, Beča ili New Yorka.

"U Zagrebu se rješavanju prometnih problema, odnosno gužvi u automobilističkom prometu, još uvijek pristupa pogodovanjem upravo toj vrsti prometa. Ovaj potez opravdava se zagađenjem zbog prometnih gužvi, a to je kontradiktorno jer je smanjenje automobila ono što dovodi do čišćeg zraka i veće kvalitete života, a ne poticanje njihove veće protočnosti", ističe Šarić.

Pročitajte više