SDP žica glasove obećanjem o slobodnim medijima, a medije koji nisu na državnoj sisi su uništavali

Foto: FAH/Index

Glavni slogan SDP-a na navodno će na predstojećim prijevremenim parlamentarnim izborima biti "Siguran smjer".

"Vratimo se na siguran smjer snažne kulture i slobodnih medija", jedna je od poruka kojom će SDP skupljati glasove glasača, piše današnji Jutarnji list.

Sigurnim smjerom u gaženje medija koji se bore na tržištu

U SDP-u time aludiraju, sasvim izvjesno, na kontroverznog ministra kulture Zlatka Hasanbegovića koji je, uz štovanje ustaštva, u svom ministrovanju uspio donijeti i pokoju odluku. Jedna od njih bila je ona o ukidanju povjerenstva za dodjelu novca neprofitnim medijima od kojih neki bez tog novca koji im je dijelila SDP-ova vlada vjerojatno ne bi dugo preživjeli na medijskom tržištu.

S druge strane, Kukuriku koalicija s SDP-om na čelu, nije bila toliko sklona komercijalnim medijima koji se sami bore za svoj opstanak na tržištu. Dovoljno je prisjetiti se Milana F. Živkovića, člana SDP-a i savjetnika ministrice kulture Andreje Zlatar Violić u prošloj Vladi. Živković je u u internom dokumentu medijske strategije prozvao privatne medije koji dakle opstaju zahvaljujući publici koja ih konzumira, a ne državnoj velikodušnosti, da osiromašuju državne medije i predložio da se osnuje državni medijski koncern s dnevnim listom, tjednikom i portalom u koji bi se prebacilo najbolje novinare u zemlji.

Socijalistička vizija medija na državnoj sisi

Živkovićeva socijalistička vizija medija, međutim, ne staje samo na tome pa bi on proveo ekstreman cjenovni dumping kojim bi privilegirao taj državni koncern nad onima koji se bore na medijskom tržištu, a privatnim medijima bi nametnuo i dodatne poreze i namete, valjda kako bi ih potpuno ugasio i ostvario svoju medijsku strategiju jednog medija koji je pod državnom kontrolom i o državi ovisan.

Živkovićeva je ideja da se TV pretplatu zamijeni svojevrsnim medijskim porezom kojim bi se financirali "javni mediji" stajala mjesta zamjenika ministrice, no ministarstvo je i nakon njegova odlaska nastavilo iz proračuna dijeliti novac medijima za koje se procijenilo da su dostojni državne sise. Radilo se uglavnom o portalima sa slabom čitanosti koji su od države samo u 2015. godini dobili 2,8 milijuna kuna, i to po prilično nejasnim kriterijima. Prevaga za dobivanje proračunskog novca, čini se, bilo je pisanje o političkim temama, a oni koji se primarno bave kulturom od Ministarstva kulture nisu dobili ni kune, iako su se prijavili i natječaj.

Brojali riječi u novinama

Reagiralo je i Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa i utvrdilo da je Zlatar Violić zloupotrijebila diskrecijske ovlasti kada je dodijelila 70.000 kuna neprofitnoj elektroničkoj publikaciji "Autograf", na kojem je pisao i bivši predsjednik Ivo Josipović.

Svoju ideju medijske slobode SDP je u četiri godine koliko su bili na vlasti, primijenio i na jednim dnevnim novinama. Milanovićeva Vlada poželjela je, naime, da jedino te novine plaćaju viši PDV pa je propisala da novine moraju sadržavati više od 25 tisuća riječi kako bi službeno bile novine. U prebrojavanju riječi zaustavio ih je, međutim, Ustavni sud koji je odluku suspendirao.

Pročitajte više