Beroš za koronavirus.hr dao milijun kuna bez natječaja. Sad je raspisao novi natječaj

Foto: koronavirus.hr/Index

MINISTARSTVO zdravstva Vilija Beroša prije tri tjedna raspisalo je natječaj za usluge hostinga (smještaja), održavanja, administriranja i ažuriranja web stranice www.koronavirus.hr. Ništa u toj informaciji ne bi bilo čudno da ta stranica nije aktivna već više od godinu dana i da natječaj nije bio raspisan do sada, kao i da je za tu stranicu do sada PR tvrtki Media Val isplaćeno više od 1.1 milijuna kuna.

Okvirna vrijednost sada raspisanog natječaja za koronavirus.hr iznosi 856.200 kuna i odnosi se na posao koji bi se obavio u sljedećih godinu dana. Isto tako, jučer su nam iz Ministarstva objašnjavali kako natječaj nisu raspisivali jer su im hitno trebali komunikacijski stručnjaci, zbog čega im je trebala baš PR tvrtka. Sada kada su raspisali natječaj, traže web dizajnere, a komunikacijski stručnjaci se i ne spominju.

Krenimo redom.

>> Beroš agenciji bez natječaja isplatio 1.1 milijun kuna za stranicu koronavirus.hr

Stranica koronavirus.hr počela je s radom u ožujku prošle godine i predstavlja službenu stranicu vlade za pravodobne i točne informacije o koronavirusu.

Za ovu službenu stranicu nikada nije bio raspisan natječaj niti su tvrtke bile pozivane da podnesu ponude. Isto tako, vlasnik domene prvotno je bila PR tvrtka Media Val, a kasnije je preregistrirana na Ministarstvo zdravstva. Od početka nije bilo sasvim jasno niti smo u posljednjih godinu dana od Ministarstva zdravstva dobili jasan odgovor kako se tražena vladina domena prvotno našla u vlasništvu PR tvrtke.

Rekli su nam da stranica spada u domenu komunikacijskog menadžmenta i savjetovanja

U godinu dana nismo dobili ni jasan odgovor zašto se za ovaj žurni posao dizanja informatičkog servisa odabrala baš ta PR tvrtka.

"Suradnja Ministarstva zdravstva i tvrtke Media Val d.o.o., o kojoj govorite i na koju se odnose predmetne isplate, regulirana je Ugovorom o uspostavljanju i održavanju mrežne stranice koronavirus.hr i pripadajućih platformi društvenih medija kao središnjeg mjesta informiranja građana o situaciji s krizom uzrokovanom epidemijom bolesti COVID-19. Ministarstvo zdravstva je predmetni Ugovor zaključilo temeljem mišljenja tadašnjeg Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao nadležnog tijela državne uprave za pitanja javne nabave, prema kojem je opravdana primjena izuzeća od provedbe javne nabave predviđena člankom 42. Zakona o javnoj nabavi", stajalo je u odgovoru Ministarstva zdravstva.

Iz tvrtke Media Val objašnjavali su nam zašto su baš oni izabrani za informatizaciju, i to bez natječaja.

"Usluge iz navedenog ugovora obuhvaćaju uspostavu i održavanje mrežne stranice koronavirus.hr i produkciju video sadržaja te uslugu redovitog administriranja i ažuriranja mrežne stranice i svih platformi društvenih medija (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube). Cilj ugovora je bio pravodobno i točno informiranje javnosti kako bi se zaštitili životi i zdravlje građana što, kao i navedene ugovorne usluge, spada u domenu komunikacijskog menadžmenta i savjetovanja", rekli su nam iz tvrtke Media Val dodajući da su oni ugovor s Ministarstvom zdravstva potpisali radi "pravodobnog i točnog informiranja hrvatskih građana usred krize uzrokovane epidemijom bolesti COVID-19".

Do sada je za tu stranicu isplaćeno više od 1.1 milijuna kuna.

Sada su odjednom glavni informatičari

Sada je raspisan natječaj koji traje do 26. travnja ove godine, a okvirna vrijednost je 856.200 kuna.

"S obzirom na veliki interes građana za sadržajem koji se objavljuje na navedenoj stranici od ponuditelja se stoga očekuje cjelovito tehničko i sadržajno održavanje stranice, pripadajućih kanala na društvenim mrežama, ali i drugih digitalnih službenih platformi, kako bi se nastavilo s kontinuiranim informiranjem građana i podizanjem svijesti o važnosti pridržavanja svih propisanih mjera i preporuka", stoji u tekstu natječaja.  

Media Val je posao dobila bez natječaja jer su za koronavirus.hr trebali komunikacijski stručnjaci. Sad su u natječaju ključni web dizajneri i voditelj projekta. Nema komunikacijskih stručnjaka.

Zanimljivo je da se u natječaju traži upravo suprotno od onog što su nam do sada odgovarali iz Ministarstva zdravstva.

Kada se pogleda natječajna dokumentacija, razvidno je kako se cijeli naglasak platforme koronavirus.hr stavlja na dizajnera i voditelja projekta, a ne na skupljanje i objavljivanje sadržaja.

Tko će od web dizajnera pisati priopćenja i montirati video s presica ?

U natječaju se, primjerice, traže priprema i objava dnevnih priopćenja na hrvatskom i engleskom jeziku, no ni u jednom se dijelu natječaja ne spominje komunikacijski stručnjak, odnosno onaj tko bi to napisao i prezentirao takav sadržaj.  

"Pripremu i objavu posta s dnevnim priopćenjem uz pripadajući vizual i poveznicu na tekst na internetskoj stranici na dnevnoj bazi, uključujući pripremu i objavu vizuala ili videa za objavu priče", stoji uz sadržaj vezan za Facebook stranicu koronavirus.hr.

Količina infografika, snimanja videa te videomontaža i sličnog materijala uopće nije specificirana pa tako u uvjetima natječaja stoji:

"Praćenje konferencija za medije Stožera civilne zaštite te montiranje i titlovanje kratkih videa koji se dijele putem društvenih mreža, snimanje konferencija za medije te objava videa na YouTube kanalu i u glavnom tekstu na web stranici, priprema infografika i drugih vizuala po zahtjevu Naručitelja, uključujući vizuale i video materijale za sve nove mjere, preporuke i odluke Stožera civilne zaštite i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo."

Sve da bi se opravdala i do sada visoka cijena stranice

Isto tako, nelogična je točka sedam uvjeta natječaja u kojima se traži da je ponuditelj u slučaju migracije sadržaja na drugu platformu ili kod drugog pružatelja usluge smještaja internetske stranice (hostinga) www.koronavirus.hr obavezan osigurati migraciju svih sadržaja na novu platformu tako da svi sadržaji budu javno dostupni bez prekida. Naime, osnovni podaci o dosadašnjem broju korisnika ili veličinama podataka uopće nisu navedeni, što bi bio valjda osnovni uvjet za ispravno dimenzioniranje servisa.

Traži se i trostruki "backup" sadržaja, što zaista nije uobičajeno i čini se predimenzionirano, baš kao i zahtjev o "omogućavanju brzog razvoja novih aplikacija" bez i jedne definicije, a nije raspisana ni tehnološka osnova, što bi bio osnovni uvjet.

Stječe se dojam da je natječaj raspisan samo da bi se opravdala dosadašnja vrlo visoka cijena održavanja stranice, koja je, naglasimo još jednom, bez natječaja dana PR agenciji. 

Pročitajte više