IZGARANJEM bioloških goriva poput diestera (30 posto estera uljane repice i 70 posto dieselgoriva) stvara se puno manje stakleničkih plinova nego pri izgaranju klasičnih goriva, objavila je tvrtka PriceWaterhouseCoopers.
Vozilo čiji motor troši diester s 30 posto estera uljane repice (kao što je slučaj u Francuskoj) ispušta 23 posto manje plinova s učinkom staklenika u usporedbi s običnim vozilom na diesel gorivo.
Samo mali dio ukupne količine diestera proizvedenoga u Francuskoj koristi se kao gorivo za motore (u omjeru 30/70 posto), što znači da tu vrstu goriva u Francuskoj koristi oko 4 tisuće vozila. Ostatak proizvedenoga diestera dodaje se diesel gorivu i služi kao sredstvo za podmazivanje.
Klub gradova diestera koji je preimenovan u "diester partneri" namjerava iskoristiti pozitivni učinak uporabe te vrste goriva na očuvanje atmosfere kako bi potaknuo proizvodnju diestera u Francuskoj.
Proizvodnja goriva od bioloških sastojaka započela je u Francuskoj 1992. kao posljedica izbjegavanja zabrane proizvodnje dodatnih količina hrane u skladu sa zajedničkom poljoprivrednom politikom Europske unije. Proizvodnja diestera u Francuskoj (317.500 tona u 2002.) već se nekoliko godina ne mijenja, jer ovisi o pristanku države, pa ju je pretekla Njemačka (440.000 tona).
Istraživanjem nije obuhvaćeno pitanje (više) cijene proizvodnje takve vrste goriva ni njezin ukupni utjecaj na okoliš. Tako dobivena goriva najčešće potječu od intenzivnog uzgoja poljoprivrednih kultura, pri čemu je povećana potrošnja gnojiva i pesticida.
(Hina) rug dgk