Društvene mreže ipak šalju vaše podatke marketinškim kompanijama!

DRUŠTVENE mreže poput popularnog Facebooka, MySpacea ili ostalih sličnih mreža podatke svojih članova šalju velikim marketinškim kompanijama i oglašivačima, unatoč činjenici da na njihovim stranicama tvrde kako su svi podaci koje članovi ostavljaju posve sigurni i zaštićeni.

Marketinške kompanije, u trenutku kada korisnik odabere opciju "add" (dodaj), dobivaju podatke poput imena, mailova i ostalih podataka, a potom ih koriste za širenje mreže svojih klijenata, tvrdi Wall Street Journal. Craig Wills, profesor kompjuterskih znanosti na Politehničkom Institutu u Worcesteru tvrdi kako sve društvene mreže na svojim siteovima imaju jasno objavljene uvjete zaštite podataka svojih korisnika, no većina njih te uvjete svjesno krši i ne pridržava ih se.

Uobičajena je praksa društvenih mreža da marketinškim kompanijama šalju identifikacijske brojeve i ostale podatke svojih korisnika, putem kojih kompanije ulaze u individualne korisničke profile i koriste ih prema svojim potrebama. Posebno su im zanimljivi podaci poput osobnih imena, godina starosti, zanimanja, mjesta stanovanja i hobija.

Marketinške kompanije na lak način dolaze do privatnih podataka s korisničkih računa

Nakon što je Wall Street Journal objavio tekst koji govori o ovom propustu, Facebook i MySpace su požurili prikriti cijelu stvar, te su izmijenili kodove koji su omogućavali ulazak u korisničke profile. Neke pak od većih marketinških kompanija poput Googlea, DoubleClicka, Right Media i sličnih izjavile su da nisu bile svjesne podataka koje im šalju društvene mreže, te da ih nisu koristile.

Tehnički je do sada bilo moguće da marketinške agencije i oglašivači primaju podatke o korisnicima koji su u nekom slučaju koristili opciju "add", no u većini slučajeva to je bio neupotrebljivi niz nerazumljivih slova i brojki koji nije sadržavao upotrebljive podatke o osobi. No društvene su mreže omogućile kompanijama da na lak način dođu do svih bitnih privatnih podataka o korisniku.

Cijeli je slučaj izašao u javnost nakon što su pravila sigurnosti i čuvanja privatnih podataka korisnika, a društvenim mrežama počeli proučavati sami korisnici, zakonodavci i odvjetnici koji se bave područjem zaštite podataka na internetu. S tim u vezi potvrđeno je i da se u većini zapadnih zemalja priprema zakonski okvir koji će regulirati načine prikupljanja podataka o korisnicima internetskih sadržaja i načine njihova korištenja.

Pročitajte više