Rimac za Guardian: Kad sam osnivao Bugatti Rimac, htio sam raditi besplatno

Foto: Igor Kralj/PIXSELL, Rimac Automobili

SVJETSKI poznati Guardian u najnovijem izdanju donosi intervju s Matom Rimcem. Guardian Rimca predstavlja kao netipičnog inovatora i zvijezdu u usponu, koji je prije dvadeset godina imao postere najbržih automobila na zidu svoje spavaće sobe, a sada, u dobi od samo 34 godine, želi odbaciti benzin i prijeći na baterije.

Nadalje, Rimac već nekoliko godina proizvodi privlačne električne sportske automobile i dobavljač je baterijske tehnologije za dugo etablirana imena kao što su Aston Martin, Jaguar i Cupra, dio Volkswagen grupe.

Njegov položaj učvrstio se prošlog srpnja kada mu je VW prepustio većinski nadzor nad Bugattijem, proizvođačem jednog od najbržih automobila na svijetu Chirona. U lipnju su SoftBank i Goldman Sachs uložili 500 milijuna dolara u njegovu istoimenu tvrtku procijenivši je na 2 milijarde dolara, piše Guardian.

Rimac: Nikad nisam bio najplaćeniji u firmi

Novinar Jasper Jolly najprije je pitao Rimca o plaći.

"Nikad nisam bio najplaćenija osoba u tvrtki. Kada sam osnivao Bugatti Rimac, želio sam raditi besplatno, ali dioničari su inzistirali na tome da imam plaću. Kada je riječ o mom osobnom bogatstvu, ono je vezano uz vrijednost mog vlasništva u tvrtki, a ne uz moju naknadu", kazao je Rimac.

"Osjećam da svatko treba ići svojim putem"

Koji je najbolji savjet koji je dobio?

"Ne mogu se sjetiti nijednog. Osjećam da svatko treba ići svojim putem, nema prečaca", odgovorio je Rimac pa otkrio kada je zadnji put bio na odmoru.

"Odlazak na medeni mjesec u Ferrariju 812 GTS iz Hrvatske u Italiju u rujnu prošle godine. Supruga i ja se poznajemo 18 godina, ali ovo je bilo naše prvo putovanje izvan Hrvatske koje nije bilo poslovno."

Kako se Rimac opušta?

"Nema puno vremena za opuštanje. Mislim da ću dati pun gas, a onda u jednom trenutku potpuno pustiti gas. Ne mislim da postoji nešto između."

"Nisam bio odličan učenik"

Poznato je da je Rimac od malih nogu volio automobile, na zgražanje svojih roditelja. Kada je počeo rat u Bosni, preselili su se u Njemačku, srce europske automobilske industrije. Otac mu se bavio građevinom, a majka je radila kao čistačica dok su živjeli u Njemačkoj. Nakon deset godina vratili su se bliže kući, u susjednu Hrvatsku.

"Nisam bio odličan učenik", naglasio je Rimac. No učitelj je rekao da bi se trebao prijaviti na natjecanje iz elektronike. Osvojio ga je, a zatim pobijedio na još nekoliko natjecanja i došao do dva patenta kada je imao samo 17 godina.

S 18 je kupio BMW serije 3 iz 1984. da se vozi na utrkama. Bio je zahrđao, a nakon dvije utrke eksplodirao mu je motor s unutarnjim izgaranjem. Stoga je odlučio učiniti nešto čime se nisu ozbiljno bavili ni najveći proizvođači automobila - napraviti automobil na struju, a ne na fosilna goriva.

"Mislim da su šanse za uspjeh bile vrlo blizu nule"

Rimac sada ima 1600 zaposlenih. Sumnja li ikad u sebe?

"Da, cijelo vrijeme. Mislim da su šanse za uspjeh cijelo vrijeme bile vrlo blizu nule. Dakle, doći ovdje, do ove faze, izgledi u bilo kojem trenutku, mislim, izgledi se povećavaju, pretpostavljam", rekao je Rimac novinaru Guardiana.

Za kraj je najavio da će nastaviti proizvoditi hiperautomobile koje je idolizirao i pružati električnu tehnologiju vrhunskim proizvođačima automobila, ali misli da će velika transformacija autonomne vožnje biti teška za današnje najveće proizvođače automobila.

"Tko će plakati za Toyotom Camry? Ne smeta mi što ti automobili nestaju", zaključio je Rimac.

Pročitajte više

 

Pročitajte više