Hrvatski izvoznici krenuli sa serijom edukacije za izvoznike

UDRUGA Hrvatski izvoznici, u suradnji s USAID-ovim programom Poduzetna Hrvatska, započela je besplatnu edukaciju za izvoznike. Nakon što je u veljači održan prvi seminar na temu Istraživanje tržišta, danas se, u Hotelu Dubrovnik u Zagrebu, izvoznike educiralo o primjeni europskih norma, CE označavanju, te HACCP i HALAL normama.

U sklopu cjelodnevnog, raznovrsnog programa, sa Slobodom kretanja roba i sigurnošću proizvoda na europskom tržištu izvoznike je upoznala mr.sc. Snježana Zima, pomoćnica ravnatelja za normizaciju u Hrvatskom zavodu za norme. Predstavnici izvozno orijentiranih tvrtki tako su dobili informacije o zahtjevima postavljenim pred proizvođače koji žele plasirati proizvode na unutarnje tržište EU-a. Osim toga, Vladimir Mucko, načelnik odjela u Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji izvoznicima je predstavio EU direktive novoga pristupa i CE označavanje.

Voditeljica projekata za unutarnje tržište, statistiku i zaštitu potrošača hrvatskoga ureda Europske komisije Friederike Wuenschmann predstavila je Predpristupne sporazume o međusobnom priznavanju između EU i zemalja kandidata te koristi koje oni mogu donijeti hrvatskim gospodarstvenicima, odnosno izvoznicima.

Činjenice o HACCP normi izvoznicima je približila Irena Barukčić, dipl. ing. prehrambene tehnologije iz Biotechnicona, a  o osnovnoj HALAL normi govorio je pomoćnik predsjednika Mešihata Islamske zajednice za vjerska pitanja Aziz ef. Hasanović.

Poduzetnici su mogli čuti i poučno iskustvo izvoznika o korisnosti usklađivanja s normama, koje je prisutnima prenio Andrija Polić, direktor vrlo uspješne male tvrtke Stella Croatica.

 U sklopu programa predstavljene su javne ustanove RH nadležne za područje normizacije, akreditacije i mjeriteljstva - Hrvatski zavod za norme, Hrvatska akreditacijska agencija i Državni zavod za mjeriteljstvo te  njihove usluge.

 Nakon ove, edukacija izvoznika nastavit će organizacijom jednodnevnih seminara jednom mjesečno od travnja do lipnja, dok će se posljednji seminar održati u jesen, nakon ljetne stanke. Teme seminara određene su prema iskazanom interesu izvoznika u prethodno provedenom upitniku. Tako još slijedi edukacija na teme: Uspješan izvoz i ulaz na nova tržišta; Prodajne strategije; Identificiranje stranih strateških partnera i Carinske procedure. Seminari su zamišljeni kao dvosmjerna komunikacija između predavača i sudionika, s brojnim primjerima iz prakse.

Pročitajte više