Hrvatski kulen, pršut, med, ulja i ostali proizvodi na poznatom sajmu u Berlinu

Foto: Press foto, HGK

PREDSJEDNIK vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković otvorio je Zeleni tjedan u Berlinu, vodeću desetodnevnu međunarodnu poljoprivrednu manifestaciju, a kojoj je ovogodišnja zemlja partner Hrvatska. Među domaćim izlagačima osim gotovo svih najvećih velikih hrvatskih poljoprivredno-prehrambenih tvrtki sudjeluju i brojne manje tvrtke te i obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG), strukovne udruge i drugi.

Hrvatski izlagači osim svojih proizvoda i usluga predstavljaju i okuse Hrvatske putem gastro delicija poput pršuta, kulena, meda, ulja, rakija, vina te brojnih drugih autohtonih i zaštićenih proizvoda, a posjetitelji će moći kušati i hrvatska tradicionalna jela pripremljena s hrvatskim namirnicama koja će za njih pripremati hrvatski kuhari.

"Hrvatska je važan partner"

"Hrvatska se pozicionira kao važan partner i sugovornik u svim važnim temama na razini Europske unije, a osobito nam je drago da je to slučaj i u poljoprivredi. Kao što znate, nakon samo sedam godina u članstvu Europske unije Hrvatska ima zadaću, čast i odgovornost predsjedati Vijećem Europske unije. Isto se osjećamo i kao zemlja partner Zelenog tjedna – tu smo gdje trebamo biti i dijelimo zajedničke vrijednosti i ciljeve", izjavio je Plenković.

U hrvatskoj hali partnerstvo dviju zemalja u organizaciji ove poljoprivredne manifestacije i početak sajma simbolično su obilježeni predajom osamdesetogodišnje masline gradu Berlinu u ime Hrvatske – zemlje partnera, uz nazočnost njemačke ministrice poljoprivrede Julije Klöckner. Maslinu je osobno uručio predsjednik vlade RH Andrej Plenković te obišao hrvatske izlagače u pratnji organizatora hrvatskog sudjelovanja na Zelenom tjednu, ministrice poljoprivrede Marije Vučković i predsjednika Hrvatske gospodarske komore Luke Burilovića.

''Ovo je jedna od najvećih svjetskih poljoprivrednih pozornica gdje ćemo pred svjetlom reflektora više od 60 zemalja svijeta predstaviti ono što Hrvatska ima, bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje. Iako najmlađa država članica Europske unije, Hrvatska ima 23 poljoprivredna i prehrambena proizvoda čiji naziv je zaštićen oznakom izvornosti ili zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije“, naglasila je ministrica poljoprivrede Marija Vučković.

''Trenutno izvozimo poljoprivrednih proizvoda u vrijednosti od 2 milijarde eura, a možemo i trebamo puno više. Zeleni tjedan je odlična platforma za povećanje te brojke. Ovdje će prodefilirati više od pola milijuna ljudi iz cijelog svijeta i svima njima želimo pokazati da naše turističke ljepote prati i kvalitetna gastronomija i da naša poljoprivreda ima dugu tradiciju, ali i veliki potencijal”, naglasio je Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.

Promovira se i hrvatski turizam

Osim poljoprivrede i prehrane na sajmu se promovira i hrvatska turistička ponuda, izvijestili su iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

"Predstavljanje na Zelenom tjednu u Berlinu iskoristit ćemo ne samo za promociju našeg turizma nego i za dodatno povezivanje hrvatske poljoprivrede i bogate eno-gastronomske ponude s turizmom na nama tradicionalno najvažnijem njemačkom tržištu, s kojeg je u Hrvatsku u 2019. došlo rekordnih tri milijuna turista", rekao je direktor HTZ-a Kristijan Staničić, dodajući i kako je "siguran u pozitivne promotivne efekte zajedničkog predstavljanja hrvatske poljoprivrede i turizma".

Važnim ističe i što se hrvatska poljoprivreda i turizam predstavljaju pred više od 400 tisuća posjetitelja, koliko ih se očekuje.

Osnovan 1926. godine, Zeleni tjedan je vodeći međunarodni sajam poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije koji okuplja proizvođače, stručnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta. Jubilarni 85. Zeleni tjedan održava se od 17. do 26. siječnja 2020. godine u Berlinu. O važnosti ovog sajma za europsku i svjetsku poljoprivredu te odnose među zemljama najbolje govore zaista impresivne brojke - 61 država sudionica, 1800 domaćih i stranih izlagača, 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta, 400.000 posjetitelja i 118.200 m2 izložbenog prostora.

Pročitajte više