Ivan Burazin za Index otkriva kako je nastala Shift konferencija

Foto: Shift

UOČI ovogodišnjeg izdanja Shift konferencije, koja će se 30. i 31. svibnja održati u Splitu, razgovarali smo s njenim organizatorom Ivanom Burazinom.

Ususret novom izdanju Shifta, razgovarajmo najprije o onom prvom. Kako je došlo do ideje za ovakvu konferenciju i kako je teklo organiziranje prvog izdanja?

Ideja za organizaciju prvog Shifta došla je spontano. Naime, konferencije kao što je Shift u inozemstvu nisu rijetkost, a iste smo posjećivali redovito i shvatili da zapravo nešto takvo nedostaje Hrvatskoj.

2011. godine smo sa startupom Codeanywhere sudjelovali na konferenciji ''Startupweek Vienna''. Startupweek je imao konferencijski i natjecateljski dio, a mi smo ušli u top 50 startupova Europe, no, nažalost, nismo ništa osvojili. Međutim, Startupweek nije bila prva konferencija na kojoj smo se natjecali i koju smo posjetili, tijekom 2011. obišli smo nekoliko konferencija od Pekinga, preko Londona, do San Francisca. Na ovoj konferenciji sam upoznao osnivača konferencije, a sasvim spontano, kroz zezanciju, razvila se ideja da organiziramo nešto slično i u Hrvatskoj.

Prvi Shift, odnosno prva konferencija (event) koju smo organizirali, zvala se Startup Live Split. Organizirali smo je u suradnji s kolegama iz Beča - Startupweekom, i bila je startup event, a ne developerski event kakav je danas. Prvi Shift je bio organiziran kroz volontersku potporu nekolicine prijatelja i moram reći da bez njihove potpore i entuzijazma ne bih uspio. Tijekom godina se konferencija iz hobija razvila u pravi projekt.

Od tada do danas promijenilo se mnogo toga, ali što je ostalo isto u ovih osam godina?

Shift konferencija bila je koncipirana kao startup konferencija u kombinaciji s tematikom informacijskih tehnologija, a s vremenom je svoju orijentaciju usmjerila k developerima. Tržište nam je pokazalo veću potrebu i interes za time pa smo se prilagodili i preuredili koncept konferencije. Konferencija prolazi kroz različite teme iz područja dizajniranja proizvoda, razvijanja softwarea i vođenja tvrtki s digitalnim proizvodima te je namijenjena ponajviše dizajnerima digitalnih proizvoda i programerima.

Tijekom godina broj posjetitelja koji dolaze na konferenciju neprestano raste pa ih je tako prvu godinu bilo 250, drugu 500, treću 900, a svaku sljedeću preko 1000 sudionika.

No svih ovih godina konferenciju organiziramo s puno entuzijazma i truda. Tijekom godina održao se duh eventa, fokus na interakciju i zabavu samih sudionika, tj. da osim edukativnog dijela, dožive i nešto više. Konferencija se svake godine održava u približno istom terminu, krajem svibnja i početkom lipnja, tako da sudionici mogu uživati u lijepom vremenu prije nego što turisti preuzmu grad.

Tijekom godina na konferenciji se izmijenio velik broj sjajnih govornika, koga biste izdvojili od svih njih?

Zaista mi je teško izdvojiti nekog od govornika jer su svi na svoj način bili posebni i sjajni. Svatko od njih je na sebi karakterističan način obogatio program konferencije i pridonio kvaliteti tema i sadržaja koje su sudionici imali priliku doživjeti i slušati.

Ipak, iz osobne perspektive izdvojio bih Justina Kana, čovjeka koji je nekoliko puta doživio poslovne neuspjehe koji ga nisu obeshrabrili nego, dapače, natjerali su ga da i dalje bude ustrajan te je naposljetku svoju tvrtku Twitch.tv prodao za gotovo milijardu američkih dolara. Osim što je održao odlično predavanje, njegov poslovni put mi je bio inspiracija, a njegove riječi motivacija jer su mi pomogle da prođem kroz neke od svojih poslovnih izazova.

U ulozi predavača mislim da do sada nitko nije nadmašio Christiana Heilmanna iz Microsofta koji nam je bio keynote speaker prošle godine. Osim što je održao iznimno dobro predavanje, Christian je bez trzaja preživio malu tehničku nezgodu tijekom njegovog govora. Naime, za vrijeme Christianove prezentacije iznenada su se svi ekrani i projektori izgasili, no Christian je u maniri pravog profesionalca nastavio predavanje kao da se ništa nije dogodilo. Reakcija publike uz pljesak i ovacije nije izostala jer je Christian unatoč tehničkim poteškoćama besprijekorno i šarmantno održao svoje predavanje.

Koje dosadašnje izdanje Shifta je vama najdraže?

Možda moj odgovor zvuči kao klišej, no svaki novi Shift mi je najdraži. Ne volim puno razmišljati o prošlosti, volim gledati naprijed i iz godine u godinu truditi se organizirati sve bolji i bolji event.

Sudionici su imali priliku vidjeti da je svaki sljedeći Shift drugačiji od onog prethodnog. Počevši od toga da smo konferenciji najprije promijenili naziv (iz Startup Live Split u Shift conference), pa zatim i namjenu (iz startup konferencije u konferenciju orijentiranu primarno k developerima), pa do manjih promjena kao što su lokacija, dodatni sadržaj (Startups, Hackathon, Expo) i slično.

Tako mi je i ovogodišnji Shift najdraži, odnosno očekujem najbolje s obzirom na to da smo poradili i unaprijedili dosta aspekata. Prošle godine smo kreirali potpuno novi vizualni identitet - https://shiftconf.co/, a ove godine mijenjamo i lokaciju održavanja same konferencije – hotel Radisson Blu.

Moram priznati i da su radionice bile pun pogodak prijašnjih godina, a to nas je potaknulo da ove godine stavimo dodatni naglasak i uložimo dodatni trud u organizaciju istih.

Koje biste trenutke iz povijesti konferencije izdvojili kao svojevrsni vrhunac?

U periodu dok je konferencija bila u formi startup eventa, zasigurno jedan od highlighta, ali i zadovoljstva je bilo pratiti startupove, koji su se predstavili na našoj pozornici u sklopu Shift Challengea, na putu prema uspjehu. Mnogo je startupova koji su prošli konferenciju i teško ih je sve nabrojati, no istaknuo bih PhotoMath, BellaBeat i Oradian koji su prijašnjih godina bili pobjednici na konferenciji, a sada su već lideri u svojim sektorima. Skupili su brojne investicije i razvili svoje proizvode koji sad rastu na tržištu.

Jedan od highlighta je svakako bio i trenutak kada smo prešli brojku od 1000 posjetitelja koja je bila prekretnica i cilj koji smo sebi postavili i dosegnuli ga.

Naravno, tu su i afterpartyji i zabavni dio konferencije. Trudimo se da posjetitelji osim edukativnog karaktera konferencijom dožive i onaj neformalni te da se opuste i zabave. To je ujedno i prilika da se upravo kroz neformalna druženja steknu novi kontakti i ostvare vrijedna poznanstva. Veliki trud, naravno, posvetimo i ovom segmentu, a to mogu potvrditi i svi oni koji su se odlično zabavili na našim partyjima prijašnjih godina.

Što nas očekuje na osmom Shiftu i što biste posebno izdvojili?

Za ovogodišnji Shift smo uložili dodatne napore da poboljšamo sve segmente, od organizacije, tehnike, rasvjete, hrane, mjesta održavanja, govornika, baš sve. Mislim da će sudionici koji ove godine dođu na Shift konferenciju biti ugodno iznenađeni nivoom na kojem je Shift 2019. organiziran.

Zbog gore navedenog, a i zbog profila ovogodišnjih govornika u posljednje dvije godine, mislim da će Shift prvi put postati punokrvni developer event, ali i jedan od najzabavnijih developer evenata.

Ne bih htio otkrivati baš sve detalje (nešto ipak treba ostati iznenađenje), no ove godine, u dva konferencijska dana, 30. i 31. svibnja, govornici će obraditi više desetaka tema, među kojima će se naći standardne teme u vezi web i mobile developmenta, ali i najaktualnije IT teme o kojima se piše svakodnevno. Bit će govora o zadnjim trendovima u svijetu tehnologije, kako po pitanju programiranja i pisanja kodova, tako i vezano za završne proizvode. Neće se zaobići ni teme poput blockchaina, open source tehnologije i e-trgovina.

Uz sve veći interes lokalne zajednice o mogućnosti primjene praktičnih znanja u svakodnevnom poslovanju, organizirat ćemo i posebne radionice usmjerene na mlade developere, a sudionicima ćemo ponuditi jedinstveno iskustvo.

Kroz dva dana, u jedinstvenom ambijentu hotela Radisson Blu, ova međunarodna konferencija okupit će eminentna developerska imena, a sve kako bi demistificirala struku i pružila intiman pogled na ovo u svijetu i dalje deficitarno zanimanje. Sudionici ni ove godine neće biti uskraćeni za vrhunske predavače i stručnjake iz Minecrafta, New York Timesa, Xboxa, Googlea, Mozzile, Amazona.

Što vam je motiv za organiziranje konferencije ovog tipa?

Znanje, entuzijazam, poslovna strast i pozitivne reakcije sudionika naveli su me da zajedno s mojim timom nakon prvog izdanja konferencije svaki sljedeći Shift organiziramo s jednakom strašću i podignemo organizacijsku kvalitetu na visoku razinu. Mislim da su to naši sudionici i gosti prepoznali.

Naša misija je bila dovesti uspješnog pojedinca koji je zaradio milijardu dolara - a doveli smo ih nekoliko takvih do sada - i izvesti ga na pozornicu u Splitu kako bi publika imala priliku vidjeti kako su to pojedinci koji su krenuli ni od čega i uz upornost i trud (i malo sreće) uspjeli stvoriti revolucionarne projekte i proizvode. Željeli smo da se naša publika ima priliku družiti s takvim pojedincima, čuti njihove priče, educirati se, inspirirati se i motivirati kroz njihove poslovne uspjehe.

S druge strane, željeli smo dovesti utjecajne pojedince u Hrvatsku koji bi naše tvrtke prepoznali kao vrijedne investicijske projekte i partnere. Želja nam je svakako bila i povećati svijest o Hrvatskoj IT sceni, kvaliteti naših IT tvrtki i stručnjaka.

Iz godine u godinu trudimo se biti inovativni i originalni. Osim toga što je konferencija idealna prilika da se dopre do mladih talenata te predstave rješenja ciljanim poslovnim partnerima kojih je sve više i više, ostvareni kontakti na Shiftu otvaraju mnoga vrata i upravo je networking razlog velikog interesa posjetitelja.

Tako je velik broj govornika koji su tijekom posljednjih godina gostovali na Shiftu kasnije pomogao našim tvrtkama da se probiju i uspiju na inozemnim tržištima, odnosno da barem dođu do sljedećeg koraka svog poslovanja. Lijepo je znati da im je upravo Shift na neki način bio odskočna daska.

Pročitajte više