Je li vam nasmiješeni Plenković već stigao u sandučić? To smo platili milijune

Foto: Index

NA ADRESE hrvatskih kućanstava počeli su stizati promidžbeni materijali za uvođenje eura. 

Letak, bolje rečeno knjižica, koja je i kuvertirana, kako su najavili iz HNB-a i vlade, stići će na adresu svakog kućanstva u Hrvatskoj.

Kako Plenković hvali sebe i svoju vladu u pamfletu koji smo mi platili

No ono što bi, valjda, trebalo informirati građane o uvođenju eura, na prvoj stranici ima obraćanje Andreja Plenkovića uz sliku na kojoj nasmiješen pozira, odmah gore lijevo. 

"Poštovane sugrađanke i sugrađani, drage Hrvatice i Hrvati...", započinje premijer Plenković svoje obraćanje pa počinje i ne tako suptilno hvaliti svoju vladu.

"Vlada je u svibnju 2018. usvojila Strategiju za uvođenje eura. Zahvaljujući ispunjenju svih preuzetih obveza unatoč pandemiji, već smo u srpnju 2020. ušli u bankovnu uniju i Europski tečajni mehanizam II, posljednji korak prije uvođenje eura. Preduvjet za to bila je politička stabilnost, naše odgovorno upravljanje javnim financijama i provedba reformi", hvali se Plenković.

Premijer se u pamfletu čak hvali i pristupanjem Schengenu iako to pristupanje još proceduralno nije finalizirano, nego se tek treba donijeti konačna odluka. 

"Hrvatska će postati 20. članica europodručja. Uz pristupanje Schengenskom prostoru, usvajanjem eura zaokružit ćemo strateške ciljeve ove vlade, usmjerene na dublju integraciju u Europsku uniju", piše Plenković, prilično jasno odajući da je pravi smisao knjižice koja se šalje u sva hrvatska kućanstva da bude propaganda za njega i vladu.

Plenkovićevo penetriranje u svako kućanstvo i hvalisanje onime što smatra vlastitim uspjesima, naravno, platili smo mi, građani. 

Kampanja od 23.5 milijuna kuna u kojoj je do letka bio najupečatljiviji idiotski spot

Leci su dio kampanje HNB-a i vlade za uvođenje eura, za što je ukupno potrošeno 23.5 milijuna kuna bez PDV-a, što je prvi objavio Index. 

Za usluge promidžbene kampanje odabrani su zajednica ponuditelja Trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge, SM Studio Marketing Komunikacije d.o.o. za promidžbu i ispitivanje tržišta i Printshop d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i poslovne usluge, a ta je stavka koštala 3.994.007 kuna, također bez PDV-a. 

Pisali smo o dosad najupečatljivijem dijelu kampanje - idiotskom spotu bez kojeg proteklih par tjedana gotovo da nije mogao proći blok reklama u prime timeu na nacionalnim televizijama.

 

Budući da je cijena tog spota, kako su nam potvrdili iz HNB-a, 135.000 kuna, a uz njega se na televizijama pojavljivao još jedan, nešto manje idiotski spot, koji je plaćen još 135.000 kuna, jasno je da je za letke potrošen višemilijunski iznos.  

>> Ovaj idiotski spot za uvođenje eura država je platila 135.000 kuna

Kampanja još uključuje strategiju planiranja medijskog oglašavanja i zakup medijskog prostora, za što je potrošeno 14.500.000,00 kuna, PR usluge od 740.000,00 kuna, organizaciju i provođenje istraživanja javnog mnijenja za 294.000,00 kuna. i - "putujuću izložbu 'Euro na kotačima'" za 3.183.200 kuna. 

Trebalo bi nas valjda utješiti što će Plenkovićevo hvalisanje po kućama možda platiti i građani Europske unije

Cijelu informativnu kampanju, sa svim ovim spomenutim stavkama i koja je, ponovimo još jednom, vrijedna 23.5 milijuna kuna bez PDV-a, prema zajedničkom sporazumu HNB i vlada financiraju u jednakim iznosima, dakle pola-pola.

Tvrde da će Europska komisija prema utvrđenom iznosu i modelu refundirati do 50 posto troškova na temelju potpisanog Sporazuma o partnerstvu između Europske komisije i vlade i zahtjeva za refundaciju, koji će Europskoj komisiji uputiti, te da je "navedeni zahtjev u visokoj fazi pripreme". Dakle, iz HNB-a i vlade se nadaju da će im EU pokriti do 50 posto troškova, ali tek trebaju predati zahtjev. 

Inače, iako EU financiranje još službeno nije gotova stvar, na letku stoji da je sufinanciran sredstvima Europske unije. 

To bi nas valjda trebalo utješiti. Da će Plenkovićevo samoreklamiranje možda platiti i svi građani Europske unije. 

Pročitajte više